torsdag 18 februari 2010

Det sved!

Jag glömde berätta att spegelbyrån i förra inlägget hade det faciala priset 375 kr!!! Inte klokt så billigt!!

Igår var jag till Nyköpings lasarett och tog bort alla klamrar som har hållit ihop operationssnittet, 30 st!! Det var inte så särskilt behagligt att få dem borttagna.... det sved rätt duktigt ska jag säga! Och det gjorde det resten av dagen, men nu känns det riktigt bra. Jag tycker även att svullnaden jag hade på magen har gått ner lite. Kan det må hända ha varit en allergi reaktion mot klamrarna?? Jag är ju nickelallergiker, dock inte svårartat.... Nåväl, nu känns det toppen! Träffade Greta, tjejen som opererade sig samtidigt som mig och som jag delade rum med på lasarettet. Så himla kul att ses! Vi bor inte i samma stad, men vi håller kontakten med sms och telefonsamtal.

Ikväll ska maken och jag roa oss med att städa hela huset och förhoppningsvis hinna flytta runt på några möbler. Det blir väldigt dammigt hemma när man går här och dräller om dagarna. Städa tycker jag verkligen är supertråkigt!! Men att möblera om, det är ju superkul det!! Så det blir förhoppningsvis en kombination av trist och kul i kväll!
kram, Marita

9 kommentarer:

  1. Så bra allt har gått efter din operation, du låter så pigg och glad. Fast städa kan ju göra vem som helst o-glad! Jag ska damma idag, fy bubblan vad jag har fuskat en längre tid. Snart är februari slut, då drar det mot vår, och då vill man ju ha fint.
    Ha det gott vännen
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, byrån är jätte jätte jätte snygg. Vilket kap!!
    Jag förstår att du är nöjd med den.
    Jag vet, det är super trist att städa. Men lycka till i alla fall.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Såg din nya byrå, jättefin och så praktisk.

    Kikar in och önskar dig lycka till med städandet.

    Ha det gott,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Ta det lugnt! Inte ta i för mycket, väl....! Rädd om sig ska man vara när man haft häftklammer i sig. Kan tänka mig att det sved till, skönt att ha "stygnen" borta.

    Trevligt höra du mår bra och har energi!

    Själv däckar jag i snö. Igen. Det är inte klokt vad det snöar här.

    Agneta!

    SvaraRadera
  5. hej
    vilket kanonfynd...jätte fin var den =)
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Trevlig blogg du har! MÅNGA fina grejer!! Och handlat på Scond...Pingstkyrkan. För många år sedan så handlade jag också VARJE LÖRDAG..på P-K second...PÅSE EFTER PÅSE... Me för 2 år sedan så körde jag grejer till P_Ks Second när r kag flyttade fråm min 3a till en lite "övernattningslägenhet" på 26 kv m. Är särbo samo med min Lasse som har hus...
    Läser och görtår att du opererat Gastric bypas...Det hjorde även min dotter..i slutet av april... OCH vilken skilnnad...på ALLA sätt.
    OM du vill, gå in på hennes blogg: www.iholm.blogg.se Gå in på juni 09...och titta på bilder från förr o nu...ändå var den bilden tagen redan i juli...3 mån EFTER op.
    Skriv gärna ett litet inlägg i henens blogg...
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag ser riktigt fram emot att få gå på kalas imorgon, hihi. =)
    Jag är en riktig fika älskare, haha..
    Ha en jätte bra fredag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Lycka till med städningen och ommöbleringen!
    Trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  9. Så skönt att få bort de där häftklamrarna. Hoppas att du får en trevlig helg.:-) Kram Stina

    SvaraRadera