måndag 31 maj 2010

Vikten då??!

Men herregud!! Går hon inte ner i vikt längre??! Ja, så kanske någon av er funderar...eller inte! Men jag tänker i alla fall berätta hur det går. Jag väger mig ju varje måndag, men det känns så tjatigt att skriva om det varje vecka, så det får bli en rapport från vågen lite då och då. Nåväl, jag klev upp på vågen som vanligt i morse. Den har förresten kommit att bli en kär vän!! Det har den inte varit tidigare, förr förstod vi inte varandra och jag hade tankar på ett särbo förhållande med den, ett ganska kyligt sådant. Men nu har känslorna blivit varmare, vi har kommit att börja uppskatta varandra....är väl inte kär i den, men jag ser den som en god vän. Bla bla bla...ja ja! Vågen visade i morse att jag nu har gått ner 28 kg! Det är mycket, det låter hiskeligt mycket!! Men om man har en hel ocean att ösa ur är det inte så vansinnigt mycket i alla fall! Kan berätta att mina kläder i klädkammaren inte längre sitter kvar på min kropp så nu gallras det för fullt! Himmel vad många lediga galgar det blir!! Det är ju rätt kul, men det är inte lika roligt när jag ska försöka hitta något att sätta på mig som helst då sitter kvar! Det är ett outtalat krav på min arbetsplats att man ska vara påklädd, så anständigt som möjligt! Kan tyckas vara en gnutta grinigt, men det är ju bara att gilla läget....

kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Åh så roligt...för jag förstår ju att det är det som är meningen. Ganska angenäma bekymmer att få rensa ut! Kul!
    Lycka till fortsättningsvis också!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej Maritha! Tack för dina rara ord inne hos mig, skriver mer till dig en annan dag.....Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Men oj, då har du minsann varit duktig.:-) Kul att få fixa nya kläder.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Men ooo tack så jätte mycket för komplimangen.
    Guuud vad du är duktig som gått ner så mycket. Jag är imponerad.
    Du är verkligen värd lite nya kläder tycker jag. =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Såååå duktig du är. Jag vet inte själv hur jag ska kämpa mot min övervikt. Hoppas på lite bättre väder så jag kan ut och springa igen.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  6. Grattis till viktnedgången, kul att det går så bra för dig.

    Ha det bra, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är, bra jobbat!!! Ta det på sikt och du fixar det!! Skulle själv behöva gå ner ett antal kg men har inte hittat motivationen än...
    oxoxox, Helene

    SvaraRadera