lördag 17 januari 2009

Vilken skön lördag!

Sovmorgon, så skönt!! Vi sov visserligen lite längre än jag tänkt, men det gör ingenting. En härligt familjefrukost med äggröra, gröt, gott bröd och nybryggt kaffe... kan det bli bättre?! Solen sken från en klarblå himmel och det var -6 grader kallt ute, helt perfekt!
Så ringde våra vänner P och R, undrade om de kunde komma över på en fika. Självklart ville vi det!! Det är så himla mysigt att träffa dem, för man kan prata med dem om vad som helst! L är nog lite kär i R, hon blir så glad o tossig när han kommer. L blir glad av P också, hon känner sig trygg och bekväm med dem. Det är så härligt, för de är så gulliga med L, de bemöter henne som om hon inte har sitt funktionshinder. P berättade att hon pratat med sin dotter i telefon igår, det hade gått bra. Jag önskar att den flickan kunde förstå vilken fantastisk mamma hon har! Som hon har kämpat för sina barn, att de ska ha en trygg och bra uppväxt. Men vad hjälper det när deras pappa är trög? Kan bara inte förstå att omgivningen, myndigheterna inte genomskådar honom... eller har de gjort det men valt att inte se, inte förstå? Det är ju bekvämare så...
Äventyret med lägenhet till M fortsätter. Nu har den fantastiska damen på Socialen sagt att man inte kan bo i en egen lägenhet när man har epilepsi, inte heller när man har Aspbergers syndrom... jag fattar absolut ingenting! Vet alla människor som har dessa diagnoser att de inte kan bo i en vanligt lägenhet? Vet de att de antingen ska bo kvar hos mamma o pappa eller på gruppboende? Damen informerade M om att jag hade berättat att M inte klarar av att tvätta sig själv!!?? Det är ju bara så synd att hon glömde berätta för mig att jag har sagt så... hon måste helt enkelt ha blandat ihop M och mig med några andra klienter...

Mmmm, mums! Det blev ett litet uppehåll i skrivandet. Vi skulle äta middag. Himmel vad gott det är med lax och räkröra!! Ett glas vin till var helt perfekt... Nu skulle det bara vara gott med en bit Marabou choklad... har vi såklart inte. Stackars mig!!
P berättade när de var här att det låter när man går in på min blogg. Kunde absolut inte begripa vad det kunde bero på. Men sen kom jag på, här om kvällen la jag till ett litet minigolfspel på min blogg, det är den som har låtit! Nu har jag tagit bort den. Först var jag bara tvungen att provspela, men jag är lika kass på minigolf på datorn som på riktiga minigolfbanan!
Nu stundar en mysig kväll med maken och L. Det blir Körslaget på L´s begäran, helt ok. Blir bara lite tråkigt i längden så programmet är alldeles för långt. Men det är bara o tiga o lida, allt för att L ska bli glad.
Ha en mysig kväll alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar