tisdag 15 januari 2013

Kalas!

I söndags firade vi vår son, Micke, som fyllt 24 år den 9 januari 2013.

Äggfria muffins med ägg- och laktosfri frosting som jag försökte spritsa på...men det blir inte alltid som man tänkt sig! I den stora skålen ligger laktosfria bullar, de andra bullarna är både laktos- och äggfria. Laktos- och äggfria ljusa havrebollar, Ägg- och laktosfria kärleksmums och längst bak skymtar äggfria maränger!

Himmel så stora barn vi har!!! Oj oj!! Vi uppvaktade honom hemma hos oss så jag bakade både lördag och söndag för att vi skulle ha en massa smarrigt att mumsa på! 

Laktosfri morotskaka, laktos- och äggfria vaniljdrömmar, ägg- och laktosfria minisemlor samt en laktosfri kladdkaka.

Nu är det en liten utmaning att baka så att alla kan äta då vi har både äggallergiker och laktosintolleranta i familjen!! 

Vad som inte syns i bild är ägg- och laktosfria hallongrottor samt ägg- och laktosfria vaniljhorn (de har min mor bakat)

Laktosen är idag inte så svårt att komma undan då det finns så många produkter idag att välja, även om de produkterna inte beter sig som de vanliga. 


Den verkliga utmaningen är att baka äggfritt!! Men jag provar och lär mig...
Kram, Marita

1 kommentar: