söndag 12 juli 2009

Kakbuffé!

I fredags for vi tillsammans med våra vänner Päivi och Rickard till Karmansbo Herrgård i http://www.karmansboherrgard.se/ Kolsva.
De har en kakbuffé som var helt perfekt! För 85 kr/vuxen får man äta och dricka så mycket man vill - och det fanns en hel del att välja bland!

Linda hon föredrog deras goda glass med härlig chokladsås på! När vi ätit klart var vi fullkomligt sprickfärdiga så vi tog oss en liten promenad runt omgivningen. Nere vid sjön hade de badtunnor för övernattande gäster att använda samt båtar för uthyrning.

Efter kakbuffén for vi till Q outlet. Där köpte jag fyra gröna ljusglas som jag ska ha i matsalen, kommer att bli fint mot de rosa väggarna.

På väg till Kvicksund stannade vi vid en antikhandel som var helt utöver det vanliga! Om inte pengar hade varit ett hinder hade både Päivi och jag tömt butiken!!! Det fanns så otroligt mycket vackra saker där! Dit ska vi åka när lönen har kommit... då blir det shopping!

Igår var vi hem till familjen Sievertsson på en eftermiddagsfika och gosestund med Melker. Vilken underbar liten kille! Han är så mammig så det är helt otroligt! Han kan ligga helt nöjd i någons famn, så kommer Jenni in i rummet - då bara måste han dit. Han gnäller och gnyr den lilla sötisen! Så tar hon i honom och han är nöjd och glad igen, möjligtvis lite matsugen.... om han fortsätter att äta i den här takten kommer han att gå upp i vikt i en hiskelig fart.

Min underbara make håller på och kämpar sig igenom vår oändligt stora gräsmatta. Himmel vad gräset har vuxit! Allt regnande har satt fart på växtligheten. Själv har jag ägnat mig åt inte alltför ansträngade sysselsättningar idag; tvättat, vattnat blommor, rastat hunden, gått omkring och plockat samt mailat med vänner. Det blir man ju inte precis slutkörd av...

Nu säger Linda att hon börjar bli hungrig så det är väl dags att ställa sig vid spisen och laga mat, det är för övrigt där maken tycker att jag ska vara ;-)! Idag blir det hemmagjorda hamburgare och pommes frittes. Gott när man gör egna burgare. Dodge ser fram emot det då han gärna smakar på köttfärsen... vår lilla finsmakare där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar