lördag 18 juli 2009

Vatten över huvudet...

I tisdags åkte vi till Magsjön för att John skulle få provdyka för första gången. Det var Rickard som var snäll och instruerade John och lånade ut dykutrustning. Päivi och jag hade packat ihop matsäck så att vi inte skulle svälta! Medan gubbers var i vattnet satt Päivi, Linda och jag på land och fikade! Vilket pyssel och släpande det är med dykeriet!!! Ingenting för mig! John tyckte det var kul! Efteråt försökte vi grilla våra korvar på våra medtagna engångsgrillar (2 st), det gick sådär - det blev mer rökta korvar än grillade! Men de slank ner i alla fall. Päivi hade bakat en smarrig kaka som hon frikostigt bjöd på, inte en smula blev kvar! Mums!
I onsdags for John, Linda och jag till Mariefred. Det är så otroligt fint där! Vi strosade runt, shoppade lite, fikade gott och sedan for vi hem igen. Det är ungefär sådana utflykter Linda står ut med!

Igår kväll som var den sista semesterkvällen..... buhu.... bjöd vi över Päivi och Rickard på en bit mat. Vi grillade kött, ugnsrostade potatis och grönsaker - gott var det! Sedan blev det kubb - borde egentligen inte skriva om det men två omgångar spelade vi och gubbers vann.... Inte bra då de blev helt odrägliga! Vi fick trösta oss med en god dessert bestående av färska hallon, blåbär, jordgubbar, kiwi och björnbär som jag ringlat vit chokladsås över och serverade med god vaniljglass. En jättetrevlig kväll med underbara vänner!

Jag stillade min nyfikenhet och åkte till butiken Lavendeldrömmar igår. Vilket mysigt ställe! Vilka mysiga tjejer som driver butiken! Det blev lite shopping - virkade jordgubbar, en liten vit hylla, lavendelpåsar i tyg, lavendelskorpor, lavendeldrömmar... hade kunnat handla mer om inte plånboken kvidit så i väskan.... Jag bifogar länk http://lavendeldrommar.blogspot.com/

John, Linda och jag åkte till en annan affär som hade premiär idag; all-ting. De säljer gamla dörrar, beslag mm. Jag bifogar länk http://all-ting.com/. Där fanns en hel del smått och gott som vi absolut kan tänka oss att bli ägare till!

Vi fick så himla trevligt besök idag! Precis när vi skulle fara iväg till All Ting dök Lena och Björn upp på sin motorcykel. Ett trevligt och bra initiativ tycker vi! Det blev en mysig fikastund med en massa trevligt småprat. De är så härliga!

Nu knorrar mina älsklingar för att jag sitter vid datorn så det är väl bäst jag går ut i köket och börjar fixa lite mat!
Kramisar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar