torsdag 30 juli 2009

Länge sedan...

Nu var det länge sedan jag skrev något. Vad har hänt sedan sist? Jaa, vi har arbetat en vecka, snart två.... det går även om vi känner att det är bra mysigt med semester! Nåja, jag ska inte klaga - jag (och kanske John) har semester vecka 33. Ska bli skönt!

Igår var vi på 8 års kalas, det var vår fina dotterdotter Tilde som fyllde år! Stor hon har blivit!!! Hon fick en massa tuffa, fina kläder av oss och accesoarer som passar till av moster Linda och morbror Micke. Hon blev så glad! Allt provades direkt och attans vad fin hon var i precis allt!!! Vi blev bjudna på bullar, kakor - lakrits Ballerina!! - och princesstårta, gott!!

Förra helgen åkte vi till Kungsör för att frossa i Antikladan. Men tji fick vi, det var stängt!! Jag som hade laddat plånboken och var på shoppinghumör.... Nåja, vi får åka dit en annan dag.

På lördag ska vi skjutsa Linda till Örebro. Det är lägervecka i Landskrona! Assistenten Emma bor i Örebro så då lämnar vi av henne där så att de kan fara vidare i lugn och ro. Det är verkligen en av årets höjdpunkter för Linda och hennes kamrater! Hmmm, jag undrar om vi inte ska passa på att titta in i Antikladan på vägen hem... Kanske titta in till Päivi och Rickard... om de är hemma förstås.

Vi ska åka till All-Ting och köpa den fina dörren på söndag! Den ska eventuellt målas vit, måste fundera lite... sen ska den sättas upp som en sänggavel i vårt sovrum! Det kommer att bli så himla fint! När den är klar kan vi börja måla väggarna i sovrummet, fixa i ordning garderoberna och fixa med lull lull! Det ser jag verkligen fram emot.

Nu regnar det igen... suck! Senaste veckornas regn och blåst har inte varit så bra för en av mina nya fina rosor. Den ser riktigt ledsen ut! Fast man behöver ju inte vattna... Dessvärre tycker ogräset att det är riktigt mysigt med allt vatten, finns det någon som har ett bra tips hur man på ett enkelt sätt utan att behöva slita ut sig kan få bukt med den?? Något medel som inte är farligt för människor och djur?? Helst ska ogräset, läs maskrosorna, dö direkt! Gärna när jag ser på!!

Nu ska jag mysa i soffan med ett glas vin i handen och maken vid min sida! Kramisar på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar