lördag 4 juli 2009

En slö-dag

Idag har vi bara slöat... skönt faktiskt! Vi har sjungit karaoke och John har spelat Guitarr Heroe... med lite övning kan det kanske låta bra.... nu låter det mest!
Igår åkte vi till Västerås. John var så sugen på att strosa på Media Markt, vad gör man inte för sin make?? Där köpte vi ett hemmabio paket, vilket fantastiskt ljud!!! Det är som att sitta i en biosalong. Det är kul när det är ljud man vill höra... nu får vi även höra Johns gitarrspel i dessa magnifika högtalare... hästarna som går i hagen utanför kommer snart att lämna in klagomål till Djurskyddsföreningen eller nåt...

Vi gick däremot inte in på Billiga Nisse, vi åkte inte heller fram till IKEA. Snacka om att jag var snäll igår!!! Hoppas att John förstår att uppskatta det för det kommer inte hända igen! Dessutom kom jag idag på en massa som vi skulle behöva köpa på IKEA.... får nog bli en tur dit vilken dag som helst faktiskt.

Igår hade vi världens oväder här hemma! Som det åskade, blixtrade och regnade!!! Det small så kraftigt att kristallkronan i vardagsrummet gungade!! Vi blev dessutom varse att Dodge är rädd för åskan... han sprang fram och tillbaka mest hela kvällen med tungan hängande! Jag gick ut med honom vid midnatt för att han skulle varva ner lite och kyla av sig. Vi blev fullkomligt bländade av blixtarna som for runt huvudet på oss!! Åskan small så att marken vibrerade. För att inte tala om vad blöta vi blev... varken Dodge eller jag har regnkläder... det rann om oss... Trodde att det skulle bli lite lugnare när han fått komma ut lite, men inte då, vi gick och la oss och han fortsatte att springa omkring alldeles stirrig! Svårt att somna då. Vid tre på morgonen gav jag upp och tog ut honom igen, han kissade floder och var knasig i magen. Det blir han jämt när han blir stressad. Så var vi lika blöta igen... Men Dodge löste det fint, han hoppade upp i min säng och låg där tills han var tillräckligt fri från vatten och sand... Mmmm, vad skönt att sova i det...

Vi hyrde film igår, Vi hade i alla fall tur med vädret, igen. Den var ganska rolig. Inte så rolig som jag hade förväntat mig, men den hade sina poänger. Linda tyckte den var rolig, de svor ju en del och det tycker hon om!

I kväll blir det sommarkrysset på 4:an, till det tar vi en bit hallonpaj som jag just har bakat och en kopp kaffe eller ett glas vin. Ska bli gott!

Melker har inte kommit ännu, han har inte bråttom han inte. En riktig Sievertsson!!

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar