måndag 6 juli 2009

Rosplantering idag!

I morse eller ska jag säga i förmiddags när vi precis skulle hugga in på frukosten körde en bil upp för uppfarten, tutandes! Det var Päivi och Rickard som dök upp! Jag rusade in i sovrummet - på med BH, in i badrummet - borsta tänderna och håret samt skölja av ansiktet. Pust! När jag kom ut från badrummet hade de redan fått sig en varsin mugg kaffe av John. Det är så himla kul när de kommer att jag till och med kan uppskatta det trots att jag inte duschat, tvättat håret och satt på lite mascara! Det vill inte säga lite det!!

Vi (mest John) planterade våra fina rosa rosor och våra vita storklockor i eftermiddags. Det blev så fint! Ännu finare blir det när altangolv kommit på plats, portalen och skärmväggen med vita och rosa clematis kommit på plats... Men nu ska jag njuta av de vackra blommorna som finns på plats!

Efter planteringen gick jag omkring och fotade våra träd, blommor i rabbaterna mm. Jag har ju tänkt starta en blogg om vår trädgård och dess utveckling. Här får man ha rejält med tålamod då det kommer gå sakta med säkert! När jag gick och fotade trodde nog grannarna att det snurrat till ordentligt!

Vi tittade på en film igår som vi hyrt, Dolans Cadillac, lite annorlunda men bra film. Den kan jag faktiskt rekomendera!

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar