söndag 20 mars 2011

En underbar helg med maken!

Min härliga make överaskade mig med en romantisk weekend i Stockholm! I lördags morse for vi till Stockholm och tog in på Sjöfartshotellet på söder i Stockholm. Maken hade smusslat ner en flaska champagne i väskan utan att jag hade märkt något! Smarrigt! Vi strosade runt på söder, åt en god lunch, shoppade lite.... På kvällen promenerade vi till Ängelen i Gamla Stan, maken hade reserverat bord till oss. Vi åt en gudomlig middag, delade på en makalös dessert, drack ett underbart vin!! Helt perfekt!

KOLINGENS ENGEL (det här åt jag, nästan stönande av njutning!)

Saliga äro de som älskar mat. Mörad oxfilé med sparris, champinjoner,
chipotlebearnaise och Idahopotatis. Garanterad änglamusik
i magen!

THIMMYS HONUNGSGLACERADE ANKBRÖST (det här åt maken, jag provsmakade och det var gott!)

Honungsglacerat ankbröst, serverad med chorizo, rösti, grillad sparris och portvinssky.

CRÈME BRÛLÉ (den här var det helt omöjligt att inte stöna när vi åt!!)

Klassisk brûlée tillagad på bästa råvaror; vanlijstång, ägg, mjölk och grädde. Med ett fint skikt av karamell.

Vi blev kvar på Ängelen, i deras pub då de hade ett bra live band där som sjöng och spelade härlig musik! Fram på natten strosade vi tillbaka till hotellet, landade i deras trevliga bar, njöt av lite mer gott vin....mmmmm!
Söndag morgon bjöd på en god hotellfrukost. En skön promenad i det vackra vädret. Vi kilade in på Fotografiska, tittade på fotoutställning där olika fotografer visade sina alster. Vi passade på att fika där....vi kunde inte motstå deras räksmörgås! Helt makalösa!!
champagne på rummet!

utsikt från vårt hotellrum

den underbara räksmörgåsen!

Bilderna är tagna med min Iphone så kvaliten kan vara lite si och så! Men vad gör det när allt var både gott och trevligt! Tack älskade maken för en underbar helg!
Kramar, Marita

3 kommentarer:

  1. Lät som en helt underbar drömhelg...vad kul!! Creme Brulé det är ju så gott....NU blev jag mycket sugen på detta...maten lät god..Vilken underbar go make du har..kram Karina

    SvaraRadera
  2. Vilken go nman du ha! Stockholm har en speciell plats i mitt hjärta, jag har själv bott där i åtta år!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har haft en supermysig helg! Vad mysigt att få bo på hotell och gå på restaurang , strosa runt och bara ha det bra! Lite extra guldkant på livet.
    Ha det fortsatt gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera