måndag 26 december 2011

Sluta eller inte??

Jag har inte bloggat på väääldigt länge.... får liksom inte till det. Så blir det jämt när jag hamnar i negativ stress....då tappar jag all lust till bloggandet. Fotar inget, pysslar på tok för lite.... Vad gör jag då?? Jobbar, jobbar och jobbar....kan liksom inte begränsa mig där. Gräver ner mig i jobbet, får väl antagligen någon sorts tillfredsställelse av det, annars skulle jag väl inte göra så...eller???

Så nu sitter jag och funderar på om jag ska sluta blogga, eller om jag ska ta mig i kragen och sätta fart igen? Om jag bestämmer mig för att fortsätta med bloggen blir jag ju tvungen att fördela min tid till den och inte bara jobba, det är ju positivt. Men om det bara kommer att kännas stressande att få tid över till bloggandet? Då är det ju inte så bra... Jag får nog fundera lite till!
kram, Marita

6 kommentarer:

  1. Hej Marita!
    Så där är det tror jag. Jag brottas också från och till med frågan om bloggens existens.
    Skriv en plus och minus lista så ser du om det är värt att prioritera bloggandet. Fördelar kan ju vara att det sociala kontaktnätet, den egna dagboken som det blir. Nackdelar att det kan ta för mycket tid. Men det får man ju själv begränsa.
    Lycka till i valet och med jobbet.
    God fortsättning och gott nytt År.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Marita!
    God fortsättning önskar jag dig och din familj.
    Jag förstår din tvekan till bloggen. Den tar ofta väldigt mycket tid och jag tror inte att jag skulle blogga om det inte vara för att jag når många kunder på det sättet.
    Må så gott och gör det du känner för!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig, det måste finnas både lust och ork. Kram

    SvaraRadera
  4. För mig är bloggen avkoppling, jag måste blogga för att må bra. Lycka till med ditt bloggande.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ja där är det nog ingen annan som kan ge dig råd till hur du ska göra, det kan nog vara bra att ta paus och fundera hur man vill göra. Men för mig gäller det att bloggen ska vara rolig att pyssla med!

    SvaraRadera
  6. Förstår precis. Det är inte lätt att få tiden att räcka till.
    Tack för dina stöttande ord när jag mått dåligt.

    Gott Nytt ÅR!
    Hoppas vi "ses" under nästa år!
    Cilla♥

    SvaraRadera