söndag 12 september 2010

Lördagsfrukost!

Jag plockade in lite rosor från vår rosbuske som spår en ny värmebölja eller nåt...den är just nu full i knopp!! De blev så fina att dekorera frukostbordet med igår morse. Maken hade inte vaknat ännu, hunden och jag hade varit ute på en promenad....det kändes så härligt att få fixa till en härligt frukost på tu man hand nu när Linda är i Örebro! Kameran åkte fram förstås... ser att jag måste skaffa något snyggt att ställa Bregottpaketet i...hade varit finare om jag lagt upp skinkan på ett fat...men man kan ju inte få allt perfekt. I alla fall inte om man är som jag, en glad amatör bakom kameran! Men det kommer nog... det där speciella sättet att se allt som ett foto objekt...


kram, Marita

16 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Långa helgfrukostar utan stress är guld värda.
    Ha en fin start på nya veckan.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint och mysigt du har fått till det!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut hos dig...
    Tänk vad blommor o ljus gör mycket....

    Hoppas att du får en fin o skön höstvecka!
    Kram T

    SvaraRadera
  4. Det spelar ingen roll att Bregott-paketet står där, det är ändå bara rosen jag tittar på. Ljuvlig färg, bra med sorter som blommar långt in på hösten. Blev en riktig mys-frukost.
    Ha en fin helg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med helgfrukostar,du har gjort de så fint med rosor o ljus...
    kram pia

    SvaraRadera
  6. Halloj Marita!

    Vad fint du har dukat till frukost! Härligt med rosor som fortfarande står i blom. Jag har väldigt få rosor i min trädgård men det ska det bli ändring på.

    Vad roligt det såg ut med en ridtur! Det är ju så skönt att komma ut i det fria!

    Hoppas att du får en fortsatt skön söndag!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Det var en vacker ros och en mysig frukostdukning!
    mysigt att kunna sitta lite längre och njuta under helgen!!

    ha det gott! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  8. Hej =)

    Vad kul att få rida!!! Det vill jag också göra!!!

    Men ååå tack tack tack för den otroligt fina komplimangen. Den är så fin att jag måste publicera den på bloggen.
    Gud vad glad jag blir.

    Den där muggen du har på ditt frukostbord är verkligen så S N Y G G!!!!

    Kramkram
    Madde =)

    SvaraRadera
  9. Hallå vännen!
    Hoppas att du haft en bra helg.
    Här har den rusat iväg som vanligt, och så var det ny vecka igen.....

    Hoppas att du får en fin höstvecka med vackert väder!
    Kram T

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Härligt med mys stund vid frukost! Vilka fina rosor du har, kul att du har blommor att ta in än.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  11. Oj så fint du fixat på frukostbordet!
    Så trevligt att sätta sig vid ett sådant bord.
    Rosorna är underbara.
    Haregott!

    SvaraRadera
  12. Ååå va mysigt .Älskar sånna där mornar när man smyger upp innan alla andra .
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  13. Hej Marita!
    Det var länge sen jag var inne på din blogg.. kände nästan inte igen dig på hästbilden.. en ny tjej...
    Jo nu är det dags att boka in sig på en julmarknad i Torpa bygdegård den 28 nov = 1a advent vill du komma så hör av dig till mig.
    kram Elina

    SvaraRadera
  14. Hej igen!
    Tack för din fina kommentar hos mig!

    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!

    Jag tycker ditt frukostbord ser helt underbart ut!
    Mums så gott!
    Ha en fin kväll.
    Kram Åsa

    SvaraRadera