söndag 14 november 2010

och här kommer det mer auktionsfynd!

Jag skrev ju att jag ska visa mer auktionsfynd.... tänkte passa på att göra det nu.
Vackra gamla lite slitna läderinbundna biblar...tycker de är så vackra! De kommer till användning när jag ska dekorera vårt julbord!


En stor härlig gammal trälåda som det står Kooperativa förbundet EVE Margarin på! Det är till och med tryck under lådan! Den är i ett riktigt bra skick!

till sist en symaskin, en Singer. Den är så välskött att den nästan ser helt oanvänd ut! Inte blev jag ruinerad heller....30 kr fick jag ge för den!!

Kram, Marita

12 kommentarer:

  1. Symaskinen var ett fynd, jag har en ännu äldre. En gammal grön husqvarna, och på den syr jag, det går jättebra.
    Trälådor är bra till så mycket, jättefint i inredningen.
    Ha en mysig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Gillade verkligen dina fynd!! Trälådor är s vackra, de gamla slitna..Fin blogg du har!!!..Karina

    SvaraRadera
  3. Oj verkligen fin blogg..jag vill följa den mera..jättefina foton,,inspirerande!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marita!
    Vilka fina auktionsfynd du gjort! Jag gillar trälådorna och din servis var superfin. De brukar ha ganska bra priser i Torshälla. Själv var jag på auktion här i stan för ett par helger sedan men då blev det meste lite för dyrt.
    Vad fin du är på din profilbild.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Fina trälådor du hittade.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Tjohej!!! Kul att jag inspirerar dig och rooooligt att du har börjat att måla tavlor. Vilka fynd du har gjort, symaskinen.....helt otroligt.
    Ha en bra dag Karam!!

    SvaraRadera
  7. Inte illa att få en symaskin som fungerar för 30 kr.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  8. Jisses vilka underbara fynd!
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Ja, men herregud, 30 kronor? För en symaskin? Jösses, vilket kap. Jag antar att den fungerar? Hihi.

    Jaså, din make är inte så road av ullared, då är det bäst att lämna honom hemma. Jag tycker absolut att du ska åka dit, finns det inte någon väninna som shoppar loss för en dag? Det är ju ganska så kul att gå där faktiskt. =D

    Fynden kommer på bloggen, var så säker.

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga fynd du hittat.
    Ullared,, gillar du att åka dit finner du något roligt där, berätta.
    Tack för din kommentar .
    Haregott!

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Så många fina fynd du gjort, så härligt med gamla trälådor.
    Förstår att du inte kan hinna med allt om du ska vara med på julmarknad, men det är ju inte december än så du har ju gott om tid, jag brukar häller aldrig vara klar så tidigt. Hoppas att du han få i ordning till advent i alla fall.
    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera