måndag 25 april 2011

Mer Paris...

Så här stod vi ofta...letande på kartan vart vi var och hur vi skulle gå för att komma dit vi skulle! Men det var faktiskt förvånandsvärt lätt att hitta i Paris. Fransmännen var mycket tillmötesgående och hjälpte oss mer än gärna!

 Det här var en av mina favorittavlor i Louvren, mycket vackrare än Mona Lisa...tycker jag i alla fall. Titta på tygbiten hon håller i, hur i hela friden målar man så??!
 Vi hittade till det anrika cafet Lauderre...väl värt att leta efter!! Vilken miljö! Vilken service! Vilka kakor (makarones)! Vilket kaffe!! Om du ska till Paris, gör dig besväret att ta dig dit! Väl värt besväret!
 Hemresedagen och jag är hungrig!! Sitter och väntar på maten, har inga stora förväntningar då jag inte tycker att fransmännen har imponerat med maten...
Så kommer då maten och den är fullkomligt fantastisk!! Vilken kock! Vilken underbar köttbit!!! Såsen...oj oj oj... Såååå gott!!
Här har jag ingen aning om att maken fotar mig! Jag sitter vid fontänen vid Louvren och väntar på att han ska fota klart....Vädret, ja vad kan jag säga?? Underbart!!

Kram, Marita

3 kommentarer:

  1. Wow Paris :-) Vad underbart ! Fin blogg också.

    Kram och hälsning från Anneli W
    (hittade hit via EttVitareHem)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Så härligt det ser ut som att ni hade det på er mini semester, jag blir såå avundsjuk!

    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt ni haft det och så smal du blivit vännen det är ju ett tag sen vi sågs!
    Ha en underbar dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera