tisdag 26 april 2011

Påsken hos oss...

Påsken blev verkligen toppenbra hemma hos oss, även om vi inte fick njuta av alla barn och våra fina barnbarn... Sonen, yngsta dottern och min mamma firade påsk med mig och maken. Vi njöt av underbar mat, varandras trevliga sällskap och gooodis!! Min mamma som är 75 år fick ett påskägg i år, det visade sig att det var hennes livs första!! Gissa vem som ska få påskägg resten av hennes liv! I alla år har hon fixat fina påskägg till oss barn, men aldrig själv fått något. Det gör lite ont att tänka på...


I morse började vardagen igen, upp klockan 05.30, fixa till mig själv och Linda så att hon skulle komma iväg i tid till fritids och sedan vidare till Ekeskolan i Örebro. Maken for iväg till sitt jobb och jag till mitt...vovsingen ställdes i rastgården, precis som vanligt! Det är helt ok med vardag, men långledigt med strålande sol och värme är inte helt fel heller!!
Hoppas ni alla har haft en underbar påsk! Kramar, Marita

1 kommentar:

  1. Vad tjusigt det blev när du dukade i gult! påsktallrikarna är riktigt coola.

    SvaraRadera