söndag 1 maj 2011

20 års kalas i Örebro!

Vårt yngsta barn, Linda, fyllde 20 år igår! Himmel så fort tiden går! Maken och jag for till boendet i Örebro där Linda tillbringar helgen. Vi hade så klart med oss en massa paket och smaskens till fika! Linda önskade sig smycken som är som glitter och glamour!! Och skivor förståss! Svart nagellack stod också på önskelistan... Till fikat skulle det vara marängsviss, kladdkaka med vispad grädde och morotskaka! Hon vet vad hon vill den lilla raringen!! 
Här öppnas det paket...snörena är besvärliga, men ska det vara tjusigt så ska det! Vi alla gissade att det var gummistövlar i paketet...det trodde inte Linda! Hon tyckte vi var för tokiga!
 Gladaste goaste tjejen! Hon berättade att hon hade fått frukost på sängen av personalen på morgonen, med sång och allt!!
 Alla paket är inte öppnade ännu, men vi undrade om hon skulle orka lyfta armarna när hon har alla armbanden på sig...men det var inga problem alls! Och alla skulle vara på!
 Gratulationskortet blev populärt! Både Linda och hennes kamrater på boendet tyckte att det var roligt då det med en hög gäll ton spelade "Happy Birthdag"!! Skönt att kortet blev kvar där!!
 Fikabordet är dukat! Marängsviss, kladdkaka och morotskaka, precis som hon önskat!
Gulligaste personalen hade köpt en magnumflaska med Pommac som "poffade" när de öppnade den! Det blev sång och hipp hipp hurra, skålade i bubbel!! Underbart!
Senare på eftermiddagen, tidig kväll for John och jag hem till Eskilstuna. Linda med kamrater och personal for iväg för att titta på majbrasa, köpa grillad korv och lite lotter. En toppendag för vår lilla tjej! På lördag blir det fest för henne här hemma, då hoppas vi att syskon och mormor vill komma och fira!!
kram, Marita

9 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till Linda, det är stort och fylla 20 år. Vilken lycka när man får sånt som man önskat, så fina smycken. Roligt och ha ett kalas till för Linda.
    Ha en fin 1 maj
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Grattis till dottern på den stora dagen.
    Jag är nog också helt inne på liggande spont i sovrummet, har länge drömt om det...
    men det där med puderrosa och mörkbrunt får du ha för sig själv =O) ha ha har precis flyttat från en lägenhet med en mörkbrun fondvägg och just den färgen vill jag slippa se på ett tag nu faktiskt... ha ha

    kramar och ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  3. Hej , tack för besöket och såå snälla ord om min lilla altan:) och kanske inte så tokigt med att måla grått!.. gillar ju grått ja..
    Pia

    SvaraRadera
  4. Klart att hon blev glad för så så fina saker. Härligt att se när de trivs.:-) Kram stina

    SvaraRadera
  5. Tack, vad snäll du är, det gör mig jätte glad. :)

    Ååå vad härligt med kalas, känns glatt och helrätt!!!
    kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Åh grattis Linda på 20-årsdagen, hon ser ut att trivas som fisken i vattnet en massa underbara saker fick hon!
    Ha en mysig kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Hej Marita!
    Vad trevligt att du tittade in hos mig. Jag är verkligen dålig på att kolla runt på bloggar nu men jag har varit tvungen att prioritera lite annat en tid.
    Det ser ut som om Linda haft en riktigt fint kalas och hon ser verkligen glad ut för alla fina presenter och goda kakor.
    Hon är så fin i sin jeansklänning.
    Jag skulle naturligtvis också vilja ha växthuset du visar i ditt förra inlägg. Det värsta är att det är lite för mycket pengar just nu.
    Du är så välkommen förbi hos mig när du har vägarna förbi. Jag kommer att ha utförsäljning på lördag med fika.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Vilken uppvaktning och vilka tjusiga armband och vilken fin tjej du har !! Hon fick väl det svart nagellacket oxå ???
    Va trist det är när den yngsta man har redan blivit tjugo och man känner sig så ung själv .
    Jag spred ut det lite på mina barna så jag skulle kunna njuta av dem länge . En är 20 en 13 och lillan 7 .
    Ha det bäst !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  9. Grattis till henne!..så härliga presenter och vilket gofika!:) Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera