onsdag 18 maj 2011

Piffade auktionsfynd!

För några veckor sedan var jag på auktion i Torshälla, min favoritauktion! Det blev en del härliga fynd. Bland annat ett sidebord i mörkbrunt ek och ett skåp i furu. De var inte så vackra när jag ropade in dem, men jag såg redan hur de skulle komma att se ut! Och med de priserna gick det ju inte att låta blir!! Skåpet betalade jag 40 kronor för och bordet 120 kronor!! Det är vad jag kallar för fynd! Nu har jag målat dem och installerat dem i vårt vardagsrum. Jag är verkligen nöjd med resultatet, måste skrapa bort lite mer färgrester på glasdörrarna bara.....hade så himla bråttom när jag fixade till dem!
krönlisten har jag inte hunnit måla och sätta dit ännu....

de söta knopparna kommer från Indiska!

engelskt porslin....vem kan motstå? Inte jag!

kakburken....så underbar! Så min gamla nalle som jag hade som barn! Han brummar när man klämmer honom på magen!

Bordet, som var så gräsligt fult innan! Tror det hade stått i någon bod eller så. Såååå smutsigt och slitet!

men nu tycker jag att det är sååå fint!

detaljer! Älskar detaljer!

Tänker att jag ska ha en liten utlottning snart! Håll utkik underbara vänner!!
kram, Marita

3 kommentarer:

  1. Tänk så mycket vit färg gör, de blev så vackra vännen!
    Ha en underbar dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Ja herregud vilka fynd man kan göra och att dom kommer till nytta istället för att stå och bli dåliga någonstans. Grattis till din goa dotter i efterskott, näe gummistövlar trodde inte jag heller hihi. Ha det bäst/ Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Jisses så billigt! och superfint blev det också... Det är så kul när man kan fixa och trixa för en billig peng.
    Knopparna från Indiska var ju underbara de också.
    kram
    Marie

    SvaraRadera