lördag 16 maj 2009

Jag tror att Linda vann idag!

Så har det som vanligt gått en lång tid sedan sist jag skrev! Idag har vi varit på Munktellarenan med Linda. Hon skulle tävla i elektronskytte och så vitt vi vet sköt hon bäst!! Vi får väl rapport i veckan som kommer när de räknat samman allas poäng. Hon tog i alla fall 83 av 100 möjliga. Det är så kul att titta på henne när hon skjuter för hon är så otroligt snabb. De andra som vi tittade på satt väldigt länge och siktade innan de sköt. Hasse som håller i skyttet kallade henne för Lucky Luuk! Sedan var det meningen att hon skulle tävla i show down, men där måste det ha blivit något missförstånd för det var tävlingar för mer elitfolk och de är i morgon. Men det bekymrade inte Linda, hon spelade skjortan av John en god stund!! Jäklar vad hon är bra!!

Sen kom våra trevliga grannar Tomas och Malin över. De stannade på en fika. De var så himla gulliga, vi fick en Magnolia som tack för att vi tagit hand om deras post och vaktat huset i en vecka. Inte behövde de ge oss något för det, men jag blev glad då jag tycker att Magnola är en fantastiskt vacker blomma. Tusen tack! Hoppas de har tid att komma över på en bit mat nästa helg.

Matrummet är nu nästan klart, precis som herrummet. Det fattas dock lite lister här och där. En gardinstång och gardin fattas i herrummet, ser lite tokigt ut med gardin i bara ett fönster. I matrummet har vi inte fått upp varken stång eller gardin. Sen fattas det lite skåp till allt porslin som ska vara där... Sen hoppas jag att jag ska få tag på en riktigt fin matgrupp. I avvaktan på det får jag hålla till godo med det bord och de stolar jag har.

Just nu är det utdelning av poäng i schagerfestivalen, verkar inte bli lika långdraget som det varit andra år. Skönt! Norges låt är faktiskt riktigt bra, men det tycker jag att Englands är också. Finns faktiskt flera riktigt bra låtar i år, inte helt vanligt.

I morgon ska vi ta en skön sovmorgon, leta reda på gardinstång till matrummet samt hänga upp gardiner. Sen måste vi plantera ner vår fina Magnolia! Om jag får ett ovanligt infall kanske jag till och med bakar lite bullar... ehhh, undrar vart jag tror att den energin och lust ska komma ifrån... ja ja, det är bra med positivt tänkande! Det här med sovmorgon kommer i alla fall inte bli svårt att leva upp till ;-)

Nu ska jag sjunka ner i soffan igen och dricka min goda drink som min gulliga make har fixat till mig!
Kramar till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar