söndag 10 maj 2009

"Herr-rummet" inreds för fullt!

Det var som vanligt länge sedan jag delade med mig av min vardag. Igår kväll/natt blev John klar med tapetseringen av vårt "herr-rum", det kombinerade bar och gästrummet. Det blev så fint! Idag har vi hållit på och möblera, hänga gardiner o göra fint där inne. Det är det roliga jobbet! Samtidigt blir det blivande matrummet allt eländigare! I morgon ska jag iväg till färghandeln och inhandla några färgprover. Jag är rätt säker på vilken kulör jag ska ha, men det är väl säkrast att provmåla lite först. Det borde gå ganska fort. Sen skulle vi behöva fara iväg till IKEA och inhandla skåp som vi ska ha därinne med porslin och vinglas i. Attans vad jag tror att det kommer att bli bra! Vi får bara ett "problem", det blir tomt i hallen när vi tar bort bordet som står där och ska in i matsalen. Inget obehagligt problem precis, jag brukar inte ha problem med att fylla upp ytorna i vårt hem ;-) Det vore så himla kul om vi hann bli klara innan Linda kommer hem på fredag, hon har verkligen sett fram emot ett fint matrum.
I fredags var det ledsamt här hemma. Vi pratade med Päivi som hade tråkiga nyheter.... jag blir så ledsen när jag tänker på det. Tårarna bara tränger upp i ögonen och allt blir så himla grumligt... Varför ska det vara så överjävligt för dem? Jag kan inte förstå... Nu kan vi bara hålla tummarna för nästa försök... Kan någon högre makt se till att det går vägen? Kan samma makt ge Päivi och Rickard styrka att orka ta sig igeom det här en gång till? Det gör fysiskt ont i mig när de har det så här jobbigt. Mina tankar är ständigt hos er och i dem håller jag er hårt i min famn! Älskade vänner, hoppas ni känner mina tankar och all min kärlek jag känner för er.
kramisar på er alla!

1 kommentar:

  1. Jodå jag känner kramarna men jag saknade er i går.....Bakade rabarberpaj och inhandlade annat gott till fikat som vi skulle bjuda på....fick du dåligt samvete nu? Bra!....haha nej jag driver bara med dej. Vi fick dubbelt så mycket gott att stoppa i oss och ni fick göra klart så mycket ni hann. Alla glada och nöjda! Vi får ses en annan dag. Kram!

    SvaraRadera