onsdag 30 september 2009

Börjar bli nervös...

I morgon är det dags. Då ska jag träffa honom. Kirurgen som ska operera mig.... om han inte kommer på andra tankar! Hu så hemskt!! Jag ska till Nyköping och träffa kirurgen som ska göra min Gastric Bypass operation... Jag har sett fram emot detta hur länge som helst. Ja, alltså det kommer jag ju att få göra en tid till. I morgon ska han bara berätta hur det kommer att gå till, när operationen planeras att utföras, vad som kommer att ske före och efter operationen. Men för min del kan han gärna ringa mig i morgon bitti och säga åt mig att ta med tandborsten för de har kommit på att de kan operera mig direkt när jag kommer!!! Optimist som jag är! Kommer inte att hända... Jag hoppas bara att det inte kommer att ta allt för lång tid, vill ju helst få det gjort snarast möjligt... som alla andra vill antar jag.

Varför vill jag göra denna operation? Den är ju oåterkalleligen. För att jag tror på den. Jag tror att min kropp kan få den hjälp den så väl behöver till ett hälsosammare liv. Jag är väldigt överviktig, trist. Övervikten kom när Linda föddes och var svårt sjuk. Jag åt mig igenom år av ångest och rädsla. Inte så smart, många andra väljer ju alkohol - inte heller så smart. Så nu sitter jag här med alla kilon... Jag har provat så makalöst många olika bantningsmetoder, men de har aldrig fungerat. Så det här är liksom sista utvägen, men jag tror att den kommer att bli bra. Även om den kommer att begränsa mig resten av mitt liv. Men jag känner mig begränsad redan idag av mina extra kilon. Hur många kilo är det då som ska bort? Det kommer jag att berätta när jag har fått bort hälften av kilona, inte innan. Det fixar jag inte.

Den sämsta bantningsmetoden jag provat är nog min egenkoponerade - Marabou metoden!! Kan jag verkligen inte rekomendera för alla som vill gå ner i vikt. Vill man däremot gå upp i vikt tycker jag att man ska prova den. Det går helt enkelt ut på att äta choklad varje dag, gärna 100 gr/dag, själv. Om du räknar med att få dela med dig, hemska tanke!!!, tycker jag att du ska satsa på den större kakan om 200 gr! Det blir så rackarns lite till dig själv annars!

Viktväktarna har inte heller fungerat. Där blev man ju helt stressad om man åt en frukt för mycket!! Jag började dagen med att fundera ut HUR jag skulle äta under dagen för att jag skulle få ihop points så att det fanns utrymme för en knäckemacka till kvällen!! Helt sjukt! Så har jag aldrig tidigare tänkt!! Att redan vid sängkanten på morgonen fundera ut vad jag skulle snaska på till kvällen....

Cambridge kuren har jag också provat. Funkade bra första gången jag testade den. Gick ner massor, så var det dags att börja äta fast föda igen. Vad händer?? Jo jag gick upp allt jag gått ner + lite till! Inte så kul kan jag säga.

Orkar inte dra upp alla metoder jag provat, soppametoden, Sahlgrenska metoden, fasta, Nutrilett mm mm.

Alla snälla vänner där ute! Håll tummarna för mig i morgon, jag vill ju ha en operationstid snarast möjligt!!

kramar, Marita

1 kommentar:

  1. Hej gumman min. Här kommer vi hålla tummarna hela dan för dej. Själklart kommer du få göra den operationen så fort som möjligt men jag vet att du vill som jag också vill oftast att det ska ske...igår! Åker du själv?

    SvaraRadera