onsdag 2 september 2009

Ingen knorr än...

Jaha, så åkte man på svininfluensan... varför heter den så? Var det ett svin som först insjuknade i den? var den som spred sjukdomen ett j-a svin?? Jag har inte utvecklat någon knorr, inte heller något tryne (enligt min mening)... men likväl har jag svininfluensan. Jag kunde lika gärna ha pesten eller nåt sånt. Ingen vill vara där jag är... jobbar hemifrån... kollegorna vill inte bli smittade. Det är så märkligt, jag har feber, ont i kroppen, halsen är som ett sandpapper och rösten är så hes att den har passerat sexig - men jag är pigg!!! Har så mycket energi!! Så jag sitter här hemma och jobbar så flitigt om dagarna, om kvällarna (när det inte finns någon kollega där) åker jag till kontoret och lämnar ifrån mig färdiga arbetsuppgifter och hämtar hem nya. Sååå trist att inte ha någon kollega att dricka kaffe tillsammans med eller äta en trist matlåda med. Nåja, nästa vecka är det jag som står i givakt måndag morgon och hälsar alla välkomna till jobbet!!! Hmmm, undrar om de njuter av friden som blir när jag inte är där eller om de saknar mig.... ska nog inte fråga.... det är nog bättre att de får säga det spontant. Kanske. Som medicin har jag i alla fall övertygat min man att jag måste ha många chokladkakor, glass och gärna ett glas rött till kvällen! Jag är säker på att det har en läkande effekt!!

9 kommentarer:

  1. Låter bra med lite smått och gått för att läka...Hoppas du kryar på dig så du snart får jobba som vanligt igen..

    Kramiz ingiz

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad tråkigt att du har åkt på influensan och hoppas att du snart kryar på dig. Blev väldigt glad för din gulliga kommentar. Tack så mycket.

    kram tessan

    SvaraRadera
  3. Krya på dig. Den där sjukan vill inte jag ha.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hejsan!
    Tack för din kommentar hos mig :)
    Å stackare som fått "svinsjukan"!
    Ja, undrar hur namnet kom till :)
    Vad konstigt att man kan ha den och vara ganska pigg!
    Såg att du varit till Änghagens antik lada.
    Jag var där för ca 1 månad sen.Så mycket fint!!
    Det där bordet är himla fint och gungan jättesöt!
    Krya på dig nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för all uppmuntran jag fått! Blir så glad när ni hälsar på och lämnar en kommentar!
    kramar till er alla!

    SvaraRadera
  6. hej men usch då har du fått svin-influensan,
    kanske du bara jobbar med grisar då så att det är därför du fått den ?
    (( jag skämtar bara så klart))
    , du får krya på dej.

    SvaraRadera
  7. Tack för din kommentar! Jag blir så glad!
    Är der säkert att du har fått svininfluensan? Eller kanske bara en vanlig influensa?

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att du inte har fått en knorr. Måste kännas märkligt att ha svininfluensa. Det är ju bra att du åtminstone känner dig pigg. Men var försiktig och rädd om dig, du är ju faktiskt sjuk. Tack för din kommentar hos mig och jag håller med dig om att huset är rätt dyrt men vad gör man när man är bunden till Arlanda...i alla fall ett tag till.

    Hoppas att du kryar på dig!

    Kram Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  9. Oj, hoppas du kryar på dig å det snaraste. Och apselut att ett glas rött och en stor bit choklad påskyndar bättrings-processen. Det är jag ööövertygad om. Och så är det gott också.
    :o)

    SvaraRadera