lördag 3 mars 2012

Snart är det dags!

Ja, jag kanske är lite tidigt ute.... men efter en så underbart dag som vi haft idag känns det som det är snart, snart, snart som vi kommer att få se de små raringarna i dikeskanternar igen! Här har solen strålat på en underbart blå himmel och man kan ju inta förstå att att det bara är i början av mars!!

Idag har maken och jag varit en sväng till Pingstkyrkans loppis (ja, maken satt kvar i bilen medan jag kilade in!). Där fyndade jag några underbara mattallrikar av engelskt porslin (min favorit!). Mer än så blev det inte! En sväng till brädgården hann vi också med, vi behövde lister till vår nya köksö och skåpsväggen i köket. Sedan är hela projektet klart och då ska ni få se bilder!

Ikväll är maken och tittar på isracing, det var meningen att jag skulle vara med, men så blev det inte. Det gör inget alls för då fick jag tid över till att skapa en tavla som vi behöver i vardagsrummet. Perfekt!

Idag fick jag dessutom en rolig förfrågan... om jag vill stå på påskmarknad i Torpa Kungsör den 24 mars.... visst vill jag! Men hinner jag tillverka tillräckligt med alster att sälja?? Tål att tänka på...men o vad lockande det är!!

I morgon ska vi åka till våra underbara vänner i Kvicksund! Det ska bli sååå roligt då det var en hel evighet sedan vi sågs, saknar dem riktigt mycket! Deras underbara lilla son har ju blivit så stor!

Nu är det dags att ställa sig vid spisen och koka grishjärta till underbaraste vovsingen!
Ha en underbar kväll! Kramar, Marita

3 kommentarer:

  1. Snyggt foto, som sagt våren kommer... Vem har tagit den talande bilden?

    SvaraRadera
  2. din lilla retsticka!!Det är ju du så klart!!Det är ju därför den är så bra! Själv är jag ju rätt kass bakom kameran....

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag får lov att gratulera till de nya tallrikarna som du fyndat på loppis. Vad kul!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera