fredag 18 maj 2012

Jag är så svag....

Ja, jag måste erkänna... jag är så svag för engelskt porslin! De är vackert mönstrade, de har en underbar kvalité och glasyr. Jag tar varje chans att köpa tallrikar, muggar o dyl! Vi har underbara frukostskålar i rosa och blått som vi använder varje dag till frukostfilen. Så har vi vackra gröttallrikar i grönt.... Det är verkligen en ren fröjd att duka med vackert porslin! Så har vi fina kaffe/the koppar... Ett flertal tallrikar och assietter i udda antal, men vad gör väl det? Hur ofta är man tolv till middagen? För ett par veckor sedan var mamma och jag på auktion och då gjorde jag underbara fynd!!






I morgon ska vi fortsätta fixa med våra altaner, det är plank som ska målas...sedan ska nästa projekt dras igång! Maken var iväg en sväng idag och köpte mer virke!! Det får nog bli en sväng till skoaffären med Linda också, hon behöver snygga skor till studenten som hon tar i sommar!
kram, Marita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar