torsdag 17 maj 2012

Konstsafari!

I lördags var maken och jag på safari...visst låter det exotiskt!!? Mmmm, men det var inte lejon och elefanter vi tittade på. Nej, det var konstsafari i Kungsör!! Så inspirerande! Det var ett stort antal konstnärer som hade skapat fotokonst, glasfusing, keramik, tavlor i alla dess tekniker, smide.... ja, allt fanns! Eftersom maken är en hängiven fotograf och jag gärna skapar smycken och tavlor i både akryl och decoupage var det såklart en intressant utflykt! Maken fotade lite så jag visar några alster...




Efter den underbara utflykten for vi vidare till ett, i makens ögon, något mindre inspirerande mål. Vi åkte till IKEA i Västerås. Handlade lite inför yngsta dottern Lindas flytt till egen bostad, lite smått o gott till oss såklart samt en del på uppdrag från min mamma. Vi hade hunnit bli hungriga så vi passade på att inta middagen där.

Idag har vi fixat och donat ute, så skönt med en ledig dag då man hinner fixa med allt som inte hinns med i vardagen. Maken har inhandlat plank till altanräcket som han har sågat upp och jag har målat. I helgen räknar vi med att fortsätta med det projektet....hoppas bara vädergudarna är med oss!!

Nästa inlägg ska ni få se en del fynd jag gjort på auktionen jag var på för ett par veckor sedan!!
Kram, Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar