tisdag 22 maj 2012

Mer auktionsfynd!

Jag har ju tidigare berättat att jag gjort så underbara inköp av engelskt porslin på auktion med min mamma för ett par veckor sedan.... Nu var det ju inte bara det jag ropade in! Jaaa, nu blev ni allt överaskade!! Tror jag det! Jag är ju rätt svag för glas också, något som inte heller är en bristvara i vårt hem... Så för att säkerställa att balansen mellan porslin och glas hålls på en bra nivå ropade jag in så söta vin-, efterrätt-, likör- och selterglas! Nackdelen med alla mina fina fynd är att jag måste plocka om i alla skåpen igen för att de ska få en bra plats...det är mindre kul kan jag säga! Men vad gör väl det när det är så himla kul att duka med vackert porslin och vackra glas!!



 Men hörrni, vilket underbart sommarväder vi har fått!! I går tog jag lite ledigt från jobbet och målade plank som vi ska ha runt altanen utanför köket. Passade på att få lite sol på mig....hade bh och snygga trosor på mig (måste köpa en bikini! stackars grannar!!) och solen gassade från en klarblå himmel, vinden fläktade så skönt... på kvällen var det mindre skönt kan jag säga! Jag är helt sönderbränd från nacke till troskant! Det gör så galet ont. Men....jag har fått färg på mig i alla fall... är inte vit och blek där inte!! Klokheten kommer inte med åldern...borde förstått bättre... hmmm!
Ha det så gott! Kram, Marita

1 kommentar:

  1. Åh vilka vackra glas! Är ledig denna veckan och njuter så gott av solen :o)
    Ha en riktigt fin onsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera