söndag 10 oktober 2010

Vilken underbar middag!!

Idag blev maken, yngsta dottern och jag bjudna på middag hos Päivi och Rickard. Underbara rara vännerna bjöd på....håll i er....pite palt!! Då de tillagats igår värmde Rickard upp dem i stekpannan....åhhhh så makalöst smarrigt!! Det är Rickards underbara mormor Viola som har gjort dem...himmelskt gott! Linda och John har inte ätit pite palt tidigare, så de hade ingen aning om vad de skulle få njuta av! De njöt!! Palten äter vi precis som man ska med en rejäl klick smör som ska smälta ner och en klick lingonsylt!!! Så här efteråt ångrar jag att jag inte tiggde med mig lite extra att ha till lunch på jobbet i morgon....hm...
Kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Himmel, så gott det låter! Min mormor gjorde jämt leverpalt som var så himla gott. Ångrar att jag aldrig lärde mig att göra det... ( trodde nog att hon alltid skulle finnas där...).
    Ha en fin start på nya veckan.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Riktig mat! Eller hur... :0) Är själv uppvuxen på pitepalt och brukar ha frysen full. Superbra snabbmat!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  3. Jag var bara in där en snabbis för att köpa fika.. Jaså nytt bord och nya stolar säger du. Låter jätte roligt. Det får jag se här på bloggen inom kort med andra ord? ;)

    Stor kram
    madde

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott med lite mat ihop med sina vänner!
    Ha en fin kväll!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  5. Åh, Vad mycket fina inlägg jag missat hos dig nu när jag variot "borta" från bloggvärlden ett tag.....

    Hoppas allt är bra med dig! Den där middagen skulle jag inte tacka nej till.....Kram på dig! Therese

    SvaraRadera
  6. Lärt mig något nytt idag! Hur man äter pitepalt. Här skulle jag bjuda dig på Skånska Äggakaga med fläsk!
    De du!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  7. Sån palt har jag nog aldrig smakat, fast vi gör en variant här i Värmland. Fast vi kallar det klimp, det är jättegott.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera