onsdag 27 oktober 2010

Har plockat om lite i köket....

För några veckor sedan var min mamma och jag på auktion...där gjorde vi som vanligt en hel massa fynd! Min mamma köpte ett väggskåp i furu som inte var vackert alls....den tog jag hand om och piffade till med lite slipning och vit målarfärg! I skåpet hamnade kaffe och thekoppar med kannor och sockerskålar som jag inhandlade på samma auktion! Lite hyllor kom upp på väggen, köpmandisken fick flytta in i köket. Jag tycker att det blev riktigt fint! Synd bara att väggen bakom är en gipsskiva som vi inte har gjort något med ännu....När sonen flyttade hemifrån satte vi igen dörröppningen till hans rum. Tanken är att vi ska sätta upp en vit spontvägg. Tålamod tålamod.....har jag dessvärre dåligt med, suck!



kram, Marita

12 kommentarer:

  1. Åh ja så vackert skåpet blev!!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/Lena

    SvaraRadera
  2. Det är roligt och möbla om som han säger Nalle puh. Det blev jättefint, passade bra med nya skåpet över köpmansdisken. Lite ommöblering piggar upp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint det blev. Vilket vackert skåp!

    Ha en skön kväll!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Heeej =)
    Ahaa, jag förstår, har barnbarnen allergi. Hmm. Men men, du får gosa med andras katter. =)

    Du har det så himla fint hemma hos dig Marita. Det där överskåpet eller vad jag ska kalla det. Helt fantastiskt!!!
    Har du målat själv? Eller var kommer det ifrån? Riktigt riktigt snyggt om jag får säga det själv.

    Du borde låta göra ett inredningsreportage hemma hos dig tycker jag!

    kram kram
    Madde

    SvaraRadera
  5. Det ser fint och mysigt ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hej Maritha!
    Vad kul att höra ifrån dig.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Vad fint det blev med skåpet....

    Hoppas att du får en bra höstvecka, här har barnen höstlov, så imorgon blir det sovmorgon, Skönt!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Så snyggt du gjort! Visst är det kul vad lite färg kan förvandla en gammal möbel. det ser verkligen såå hemtrevligt ut!

    Kul!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Så fint det blev i ditt kök, tänk vad några hyllor kan göra!
    Nu när du har börjat så är nog väggen också snart gjord =). Jag har inte mycket till tålamod jag häller, det är nog synd om min man ibland.
    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  9. Så jättekul att du tittade in till mig,
    nu kan ju jag titta in på din fina blogg.
    Haregott!

    SvaraRadera
  10. Jag känner igen det där med tålamodet, det är verkligen obefintligt :) Vad fint det blev med skåpet och du ska se att sponten kommer säkert framöver. Ha en toppenbra helg! KRAM

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Tack för lycka till hälsningen på min blogg!
    Vad gulligt att du tror på Hemlyckan.

    Faktiskt har det gått över förväntan...fullt upp med beställningar och butiken börjar se lite tom ut.....fantastiskt skoj!

    Titta gärna in om du har vägarna förbi ( lite långt att åka kanske hi..hi...)

    Ha en fortsatt skön helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  12. Hej =)
    Ja, jag skruvade faktiskt upp ett mörkt skåp igår för att jag ville ha kontrasten i mitt kritvita rum. Det blev riktigt bra. Ena katten gjorde sig hemmastadd med en gång, haha..

    Tapetrullen kommer från min kompis. Hon har köpt en lägenhet som typ aldrig har renoverats. Så hon sparade en bit tapet när hon rev ut allt. =) Det kan man alltid göra något trevligt pyssel av. Hihi.

    Kram Madde

    SvaraRadera