torsdag 1 september 2011

Är det årets sista?

I helgen som var plockade jag in en underbart vacker liten vit ros från rabatten. Det blev några kvistar lavendel också! De doftade underbart både rosen och lavendeln! De fick stå på vårt "gottebord" som vi har i vardagsrummet. Den står centralt i vårt hem, man går förbi väldigt ofta. Så vi har verkligen fått njuta av blommornas skönhet och underbara dofter! Men så blir jag att fundera.... kan det vara så att det är året sista ros?? Jag hoppas innerligt på några sköna somriga dagar till...





Snart stundar helgen till och i alla fall jag är ledig!! Linda kommer hem från Örebro, härligt! Vi ska fylla helgen med marknader både lördag och söndag! Det ser jag fram emot!
Ha det så gott alla underbara! Kramar, Marita

4 kommentarer:

  1. Jag plockade oxå mina sista rosor och lavendel häromdan...men nu verkar det som en av dom andra rosorna blommar om så det kanske blir fler iaf!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Idag ska vi få riktigt varmt, så vi håller kvar i sommaren lite till.
    Men snart är hösten här med den riktiga kylan.
    Det kanske är dax att ta in mina pelargonier nu.
    Ha en fin Söndag!
    kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack snälla för dom fina orden. Kärleken är så vacker och fantastisk. :)

    Lika fantastisk som din vita ros, alldeles bedårande!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Jag kan trösta dig med att jag brukar plocka in rosor ända in i oktober :) här regnar det för fullt så jag har tänt upp massor utav ljus, riktigt mysigt faktiskt, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera