tisdag 30 augusti 2011

Jag har fått en sådan fin gåva!!

Jag har fått, som jag tycker, en jättefin gåva av en jättefin vän! Det var helt oväntat, jag fyllde inte år...näe då det var ingenting sådant. Hon och hennes make hade städat ur förråd och hittat den.... Vad gör hon då? Jodå, hon tänker på mig och tar med den till ett gemensamt möte!! Jag blev så himla glad!! Se vad fin kokbok jag har fått!! Tack underbara Katarina!



Jag bara älskar språket i recepten... och hur du ska tillaga dem... "kottlettraden hugges". Abborren stufvas.... visst är det väl för härligt!! Boken är från 1917 och kostade då 2 kr och 35 öre. Det är ju inte helt svårt att förstå att kokböcker var dyra förr!! Inte något som man fann i var mans hem, som man kan göra idag!! Själv har jag en hel massa då jag tycker om att läsa dem!!

Annars då? Hur har ni det i stugorna? Här känns det som hösten har tagit ett nytt grepp efter en underbar sommarhelg.... jag är väl inte helt redo för det, men det är ju bara att gilla läget!
Vet ni vad? Jag har fått för mig att jag ska börja ett nyttigare liv från och med torsdag, med mer motion och nästan inga onyttigheter alls....vart kom den idén ifrån??! Ibland kommer de mest underliga ideér och ingen varnar en för dem! De kommer och man hinner liksom inte slå till med någon slags spärr innan man berättar för de nära och kära om sina hälsosamma planer!! Och de kommer ihåg vad man sagt i ett MYCKET svagt ögonblick!! De förväntar sig dessutom att man ska leva upp till eländet också!! Vilket för mig är helt obegripligt!! Känner de mig inte alls?? Eller låtsas de att de inte försår att jag OMÖJLIGT kan hållas till svars för dessa underliga påhitt!!!!?? Ibland skulle man nästa behöva omyndigförklaras!! Ja men hallå!! Jag är ingen nyttig hurtbulle! Jag gillar att kura soffan med ett gott rödvin i glaset, något smarrigt att knapra på.... kika lite på TV, kanske blogga lite....Det är jag det!! Jag är definitivt ingen Blossom Tainton, även om jag vill (tusan vad den kvinnan är snygg!!!)! Suck, näe nu blev jag nästan trött av allt skrivande...får nog bli en softarsväng i soffan! Snart är det dags för True talant på TV och då är det bara till att ladda upp med näsdukar! Jag är så himla tramsig, sitter och gråter ..... går det illa gråter jag för det. Går det bra gråter jag för det....Ja jösses! Ha det nu så gott alla underbara!
kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Jag ringer dej på Torsdag, för jag är en sån som inte känner dej tillräckligt bra efter 20 års vänskap!

    SvaraRadera