måndag 29 augusti 2011

De är så vackra.....

Jag tycker de är så helt underbart vackra mina orkideér! Den vita har blommat om och om igen sedan fyra år tillbaka! Helt otroligt! Den rosa och den spräckliga är relativt nyinköpta...får se om de är lika tåliga som den vita... I söndags när vädret var gynnsamt för fotograferande var jag bara tvungen att ta fram kameran och fota min raringar! Titta och njut!






Det är så oväntat att de ska trivas hos mig, det finns nog ingen som missköter sina krukväxter som jag....inte lätt att vara blomma hemma hos oss inte! Trots detta, eller är det just på grund av detta?, som de trivs så bra hemma hos oss?? Ja inte vet jag, men de funkar med mig och då är jag nöjd! De flesta andra krukväxter tar jag tyvärr ganska snabbt kål på.

Idag sparkade en ny arbetsvecka igång... ganska ok även om större delen av dagen ägnats åt möten och i morgon ska hela arbetsdagen ägnats åt ett låååångt möte..... oj oj oj!! Nåja, det ska nog gå bra även om det känns bättre att få utreda och fatta beslut.... vill ju att alla som väntar ska få beslut och besked...

Ha nu en underbar dag alla underbara! Tusen tack för att du tittar in till mig och tusen tack till dem som lämnar så vänliga och trevliga kommentarer hos mig! Jag blir verkligen glad!!!
Kramar, Marita


2 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när man klarar nåt så oväntat. Riktigt fina bilder på fina blommor!!

    SvaraRadera
  2. Oj så fina orkider du har :) Dem är rätt så tacksamma även fast man inte tror det.
    Ha en härlig dag, Kram

    SvaraRadera