lördag 27 augusti 2011

Den fula ankungen...

Vi har en gammal kista som jag för några år sedan fick av min mamma, hon i sin tur har fått den från sin syster. Båda har varit ganska vårdslösa med den så vacker är den inte! Men den är ju så himla bra för den rymmer massor! För närvarande förvarar jag alla våra gardiner i den, toppenbra! Så under semester fick jag en idé att sy ett överdrag till den. Den skulle ju kunna funka som sittyta också... Vi har den i sovrummet så den kommer väl till användning när man behöver slå ner rumpan en stund när strumpor ska tas på... En sväng till tygaffären nere på stan, hittade favorittyget i en perfekt kulör. Vit botten och beige mönster! Så hem till symaskinen! Ja, så här blev det! Eftersom jag inte har tvättat tyget har jag sytt den lite "rymlig" med flit, vill ju ha en krympmån så att den inte blir obrukbar efter kommande tvätt!





Vad gör ni annars en sån här härlig helg? Vilket underbart väder! Sommaren har kommit tillbaka, hur länge har man ju ingen aning om....men strunt i det! Här gäller det att njuta! Igår kväll blev det grillat, en fräsch sallad och ett glas vin till middag.... det blir nog något liknande ikväll! Sååå underbart att sitta på altanen och bara njuuuuta!!
kramar, Marita


3 kommentarer:

  1. Vad fint!!!!!!
    Så duktig du är.
    Du kan ju ta beställningar på sömnad.

    Tyvärr kan jag inte säga detsamma om vädret här.....
    Vi har regn och åska mest hela dagen här i Göteborgstrakten.

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilken toppenidé du fick, där gjorde du dig en sån där lyxig snygg i-ändan-av-sängen pall. Såna har jag sett i fina inredningtidningar, blev superbra! Och det där tyget är så fint också.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Fin!!! Ja du är verkligen duktig på att sy. tack för din åsikt;) Kram Johanna

    SvaraRadera