söndag 21 augusti 2011

Då är det dags igen!

Soldnedgång hemma hos oss på Edebyeng

I morgon ska Linda tillbaka till Ekeskolan i Örebro....dubbla känslor för oss alla tre (jag, maken och Linda). Vi vet ju att hon har det toppenbra där, hon vet att hon har det toppenbra där...men hon är borta hemifrån i två sammanhängade veckor innan hon kommer hem igen! Det är alltid mycket jobbigare efter en lång skön ledighet tillsammans. Att då inte få träffas varje dag efter skola och arbete känns inte så himla bra. Men jag vet, det är bara att vänja sig...om ett år flyttar hon hemifrån och då kommer hon inte hem alls...jo, alltså det är klart att hon kommer hem. Men inte som nu, schemalagda hemresehelger och alla skollov. Det är ju så det ska vara, men det är jobbigt i alla fall! Ja, ni som har släppt iväg era små "fågelungar" vet vad jag menar.... det är ju som det ska, men det är jobbigt i alla fall! Nu ska vi inte ta ut allt detta i förväg, hon ska ju bara börja skolan igen efter en härlig sommar!! Hon kommer ju hem om 14 dagar!! Då är det toppen igen! Jaha, vad gör vi då ikväll när hon har lagt sig?? Jo, här packas det! Det är mycket som ska packas ner! Idag var jag och inhandlade lite nya kläder att ta med, vad det är kul att få köpa lite nya fräscha kläder till stumpan! Tvättmaskinen och torktumlaren jobbar för högtryck! Kommer vi att komma ihåg allt?? Troligen inte! Tur att det inte är så långt till Örebro för att komplettera med allt som vi missar!!



Ha nu en underbar vecka alla underbara! Kram, Marita 

3 kommentarer:

  1. Ja, det tar nog ett tag att vänja sig vid ungarnas flytt. Snart är det ju dags här också.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar vecka du också!
    Skolstart ja vad det har gått fort
    i sommar.
    Haregott!
    Från: Här är Gudagott att vara,
    problem med att kommentera dig.

    SvaraRadera
  3. Vill kika in och säga hej till dig!!

    Tacka så jätte mycket för din komplimang till mig och mina glasögon, hihihi... ;)

    Är allt bra?

    Själv sluter jag tre idag, känns lyxigt. :)

    kram kram
    Madde

    SvaraRadera