tisdag 16 augusti 2011

Ge mig mer semester!!!


Idag har jag jobbat dag nummer två efter min sista sommarsemestervecka....vet ni...jag gillar att ha semester! Trivs med mitt jobb, gillar mina kollegor...men jag vill vara mer ledig! Vill ha semester så länge det finns minsta lilla antydan till sommar... Är det inte rysligt onödigt att sitta på ett kontor när solen skiner??? När vi nu har så få sommardagar i vårt underbara land, ska man då behöva jobba när vädret bara ropar "kom ut! kom ut!" ??? Jag säger bara nääääeee!! I morgon har de lovat toppenväder, då vill jag vara hemma och fixa i trädgården! Ska jag göra det?? Nix, jag ska jobba...heeela dagen!! Såååå onödigt! Nåväl, hoppas helgen bjuder på hyfsat väder. Då ska mamma, äldsta dottern Jenni med sin fina familj och sonen Micke komma hem till oss på en grillkväll! Det ska bli så himla mysigt att få rå om dem! Vi ska fira att mamma och Jennis make fyller år nästa vecka!
Nu ska jag fortsätta titta och njuta av Allsång på Skansen!
Ha det allra bäst alla vänner!!  Tusen tack för alla underbara kommentarer hos mig och tusen tack för att ni vill titta in till mig!! Jag blir verkligen glad!

Kramar, Marita

6 kommentarer:

  1. Håller med dig, inte vill man arbeta när solen skiner.
    Jag har ju förmånen att kunna styra ganska mycket själv mitt arbete, skönt ibland men inte alltid.
    Så kan det va, man är aldrig nöjd.......

    Ha en fin kväll,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är rysligt onödigt att behöva vara på jobbet oavsett väder. Jag har ju så mycket att pyssla med, och det kan jag inte göra på jobbet juh!! ;-D

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, vad ska du sitta på ett kontor för när solen lyser, men imorgon är det fredag, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ibland känns det som man inte har tid att ha ett jobb, för man har så mycket att göra hemma.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Håller med helt, mera semester vill vi ha! Helgerna går ju så jättefort, redan söndag. Hoppas ni fick bra väder under grillkvällen.
    Må gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Nä, det är ju ironiskt!

    kram Mia

    SvaraRadera