onsdag 10 augusti 2011

Lite loppisfynd!

I går tisdag tog jag en sväng till Pingstkyrkans loppis. De har haft stängt under sommaren så det var verkligen roligt att få gå där och botanisera igen! Det var ju inte så att jag egentligen behövde något, skulle snarare behöva tömma ur lite här och där!! Men vad tusan, åka och titta lite kan väl inte göra något?? Jag är ju så svag för porslin (också!!), i synnerhet engelskt porslin så jag går med hökögon och tittar snabbt igenom hyllorna i jakt på dem... och JA där fanns de!! Fem underbara tallrikar och sex assietter!! Snabbt som en vessla norpar jag dem och stoppar ner dem i min kundvagn, tokglad!! De är sååå fina! Jag blev så glad att de är snyggt vita och blå! Så gjorde jag lite andra fynd också, men de får ni se en annan dag.... auktionsfynden sedan i söndags tar vi också en annan dag.... Men hörni, titta och njut!! Visst är de fina mina nya tallrikar!! Bilderna är inte toppenbra, det var svårt att fota idag när åskan har dragit fram hela dagen....det blir ju inte de bästa ljusförhållandena....men jag kunde bara inte vänta längre! Jag hoppas ni kan överse med det och bara njuta av porslinets skönhet!


Nu har jag egentligen bara ett litet bekymmer....inte så litet heller! Vart ska jag ställa dem?? Det är knökafullt i alla våra skåp...innebär det att vi har för lite skåp??! Kan det vara så?? Maken säger "nej", vännerna säger försiktigt "njjjaaa kanse inte", jag säger "absolut" måste vi ordna med på något sätt! Nästa problem är vart vi ska ställla eventuella nyinköp av skåp...bekymmer bekymmer bekymmer!!
 ;-D

Idag har vi haft ett fruktansvärt åskoväder! Hunden och Linda har varit rädda. Det har sprakat i elurtagen och vi har till och från varit utan el. Regnet har fullkomligt vräkt ner så mina pelargoner är inte så glada....helt dränkta kippar de nu efter andan. Hoppas vi får ett något trevligare väder i morgon!
Kram, Marita

14 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att gå på loppis och fynda men jag har varit dålig på det på sistone. Det är nog lika bra för här är också ganska fullt av småsaker just nu.
    Det är absolut underbart att vara ledig och få vara kreativ på hemmaplan. Jag längtar redan till nästa ledighet:))
    Må så gott och njut av din semester!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Älskar blått porslin, ett riktigt vackert fynd du gjorde, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  3. Tack för din snälla kommentar!
    Vilket vackert fat!
    Du hittar säkert en fin plats att ha den på.
    Jag har 2 stora kartonger som jag har saker som jag tycker mycket om men som jag inte har plats med. Kartongerna är tillgängliga så jag byter ut saker imellanåt.
    Det blir som en skattkista ;)
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Hej Marita!

    Tack för din söta kommentar!
    Ja det är så roligt med loppis :) och man vet aldrig vad man kan hitta.
    Dina tallrikar är jättefina! Jag fastnar också ofta för porslin
    på loppisar :)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från Strängnäs, och tack för sockerkakan! Mums!

    SvaraRadera
  6. Hallå vännen:) Du är tapper hos mig, tackar och bugar. Jag har helt kommit av mig med bloggandet:(:(. nderbara tallrikar och vitt och blått är ju hett nu...Men klart du har någon liten plats att trycka in dom på hihi. Finns det hjärterum så finns det stj.....Hihi. Ha det bäst stor kram Anne

    SvaraRadera
  7. Å så vackert! Klart du har för lite skåp! ;-)

    kram

    SvaraRadera
  8. Åskan verkar ha vandrat runt nästan verallt utom här. Vi har nästan aldrig åska, fastän det i lagoma mängder kan vara så mysigt..

    Nä visst inte kanske man behöver åka på loppis och köpa grejer, men man måste ju tänka på vad som är roligt också!! :-D

    SvaraRadera
  9. Tjohej! Tack för kommentaren hos mig. Men dina tallrikar är för ljuvliga förstår om du inte kunde motstå dem och dessutom när man får fynda på loppis. Kram och ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  10. I onsdags hade vi samma oväder, men sen har det varit soligt, till idag. Nu är det grått igen. Underbart fina tallrikar, så fint och duka med nu när hösten kommer. Och det där med skåp håller jag med om, man skulle ha fler!
    Ha en mysig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Jag känner pressen som Feng shui konsult att säga du ska rensa ;) Nä, förstår att du köpte dina fina tallrikar :) Älskar såna jag med :) Ha en toppenbra helg! KRAM Jenny

    SvaraRadera
  12. oj,,,det var inga dåliga fynd :)
    nu startar partysäsongen igen......
    så missa inte...


    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  13. Tack gulliga du för dina rara kommentar, jaha då måste man ju åka dit o kolla läget om dom öppnat igen, så roligt att gå där och kanske hitta fina fynd,, dina tallrikar var jätte fina älskar vitt o blått porslin. ha de så gott
    kram pia

    SvaraRadera
  14. Hejsan!

    Kul med Loppis:)

    Ha en skön söndag!
    MiaMaria
    Vitt hus med vita knutar

    SvaraRadera