lördag 5 september 2009

Det blev lite shopping...

Det blev lite shopping idag. Först åkte jag till Pingstkyrkans loppis och gjorde lite mindre fynd. Två små knoppbrädor som jag ska måla vita, ett fint metallkakfat i rött med stansade hjärtan runt, två träkakfat eller vad man nu vill ha dem till - de ska jag måla vita, glasassietter med en kant - det har jag letat efter länge då det är så mycket enklare för vår dotter som inte kan se att äta på fat med bra kanter, så lyckades jag roffa åt mig några assietter från Rörstrand - vita med lite gulddekor runt kanten. Rackarns fina fynd om jag får säga det själv! Allt detta kostade mig 75 kronor!









Sedan blev det en tripp till Lissboden. Där var det lite urförsäljning för att ge plats för nya varor som är på gång. Där handlade jag inte så himla mycket även om det fanns massor av toppenfina saker och tyger! Om plånboken hade varit lite mer generös hade jag definitivt fått betydligt mer med mig hem!! Det blev 4 fina istappar i slipat glas - såå fina, bara 5 kr/st!! så blev det, håll i er! en julblomma!!! lite tidigt kan man tycka, men vad sjutton, tiden går sååå fort! En fin zinkburk med gulligt handtag emellan, tror jag gav endast 35 kr för den!! Sedan blev det en present, den kan jag inte visa nu. Det får bli efter att mottagaren fått den! Jag kan ju säga så här - jag skulle definitivt vilja ha den själv!!! Sååå fin enligt min smak!

Efter det blev det en tripp till djuraffären i Tuna Park. Där är de superbra på att klippa klorna på hunden för en liten summa av 50 kr! Så nu är Dodge så stilig om fötterna igen! Lite smaskigt hundgodis blev det också!

Shoppingen avslutades med en runda på ICA Maxi. Inte lika rolig shopping som på Lissboden och på loppisen, men ganska nödvändig. Där blev det inget spännande, potatis, grönsaker, kyckling osv. Kollade in tidningsstället om det hade kommit ut någon ny härligt inredningstidning typ Drömhem och trädgård, men inte då.... bara att vänta.... och vänta..... Ingen Vackre Hem.... suck! Den ser jag verkligen fram emot!

Sen for vi hem, Linda, Dodge och jag. En liten kissrunda med vovven och sedan åkte kaffet på! Gott med en kaffeslurk medan man packar upp alla fina fynd! Linda tyckte jag var knäpp som gick omkring och fotade det jag köpt... kanske är lite knäppt... men det är ju rätt kul att visa det man handlat. Ja, inte maten förstås! Det är väl inte så himla lockande att titta på några potatisar i en påse och några stackars kycklingfileér i en annan påse.... Näe, där drar jag faktiskt en linje om man så säger.

Var har lilla gubben varit medan jag har roat mig?? Han är nog rätt glad att han slapp följa med... men han har inte heller legat på latsidan. Han har bytt bromsgrejer på Peugeoten (lite osäker på stavningen, men jag tror att ni förstår. Om ni inte gör det tror jag i alla fall inte att ni blir krullhåriga av undran. På bilen alltså, den jag brukar köra omkring med i vanliga fall. Idag blev det makens bil jag fick ratta runt stan). Himla bra av honom för då är möjligheten större att den går igenom besiktningen på torsdag i nästa vecka! Det är ju så mycket roligare när den gör det. Går igenom besiktningen alltså.

Nu ska jag sträcka ut mig i soffan, dra på mig filten och låtsas se på TV fast jag i själva verket ligger och slumrar lite! Jag är lite lurig för maken har ingen aning... tror jag. Han säger att det låter väldigt mycket om mig när jag ligger ner och tittar på TV. Linda hävdar att jag snarkar!! Så kan det ju inte vara. För då måste jag ju sova och det gör jag ju inte!! Näe, jag tittar på TV liggandes med en skön filt på mig och ett par underbara kuddar under huvudet... Igår kväll när jag låg så där och tittade på TV med filten på mig och kuddarna under huvudet blev jag liggandes ganska länge... och titta på TV.... ganska länge tycker jag.... klockan var 5 på morgonen när jag slutade titta på TV och kom på att vi skulle kunna gå och lägga oss i sängen och sova. Maken och jag. Han hade visserligen redan sovit en massa. I den andra soffan (tur vi har två, annars skulle en av oss, han, få sova på golvet). Men det hade ju inte jag. Jag hade ju tittat på TV... fniss!

kramisar på er alla!

19 kommentarer:

  1. JAha det blev fel när jag skickade inlägget till dig så jag skriver om igen. Ser att du bor i E-tuna trakten och även där har ni bra loppisar. Skönt att vila här jobbas det som en tok då det finns mycket som hamnat efter. KRam

    SvaraRadera
  2. Tack söta!! =) Du är så välkommen sååå...när du vill, kan och har lust!! =)

    Ha en härlig helg!! kramar Malin ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Marita!

    Ja, nu blev du nyfiken va.... :) hihi :)
    Bilder kommer....ska lägga in dem nu....så då får du kika in igen och titta :)

    Vilka vackra saker du shoppat, kul med fynd :)

    Ha nu en jätte bra söndag!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det var kul läsning, känner igen det med soffan..fniss.
    Och du bor nära Lissboden, ser så gullig ut hennes butik. Och visst ska man fota sina fynd, det är ju det som är kul också. Inte bara och fynda.
    Ha nu en bra söndag
    Goa kramen till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig dag! Ja jag kan ta beställning på hissgardiner med broderade monogram,lägger upp priser om en liten stund i min blogg.
    ha en fin eftermiddag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Hej Marita, ja visst blir man glad när man gör så fina fynd som du gjort. Allt kommer att bli så fint när du gjort iordning det.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. hihih glömde ju att svara på din fråga, javisst är det hemma hos mig som bilderna är tagna. Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Vilken heldag med shopping..så kul.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Hejsan Marita!

    JA nu är det bara att binda på.....

    Vilka fynd du gjort, kul!

    HA en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  10. Ja, det där var minsann en välfylld dag. Hoppas att du just nu njuter av en underbar kväll.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. tack snälla! Hur skulle man annars orka leva, utan positiviteten !? :) kram

    SvaraRadera
  12. Så ska det vara att gå på loppis!
    Mycket för lite pengar=))
    Fina fynd har du gjort.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Tack för dina ord..nu ska jag läsa lite om dig. Jag gillar med loppis.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Hej!!

    Ja, eller hur var det mycket fint :)
    Mmmmm :)
    Och mer kommer....fylls på hela tiden :)

    Ha nu en bra kväll!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  15. vilka fina fynd du har gjort och till ett så bra pris!

    Kram britt

    SvaraRadera
  16. Vill bara önska dig en bra dag!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Nog har du vart runt och shoppat massor av fint...ha en skön kväll, kram VIOLA

    SvaraRadera