torsdag 3 september 2009

Maken ska ut och resa

Maken ska åka till Bratizlava (stavas det så?) med sina kollegor nästa fredag. Det betyder att vi inte har råd att åka på en gemensam resa till Prag som vi har pratat om. Det känns så himla trist för vi har aldrig lämnat landets gränser tillsammans trots att vi varit tillsammans sedan -86. Jag är jättebesviken över hans beslut, men jag kan ju inte tvinga honom att ändra sig. Det är trist att han inte tycker att det är viktigt med vår gemensamma resa, att han hellre åker iväg med arbetskamrater. Men det är väl bara att gilla läget och hacka i sig. Jag är i alla fall jätteledsen.
kram, Marita

11 kommentarer:

  1. Jag förstår att du känner dig besviken! Kanske känner han att han "måste" åka för att komma in i gemneskapen på jobbet? Men ändå, riktigt trist när det är något ni pratat om och sett fram emot...

    SvaraRadera
  2. De var för inte allt för länge sen i Prag, han och hans kollegor + nya chefen, så det tror jag inte. Han har bara lust att åka.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Marita! Gissa om jag blev glad över din kommentar. Så kul när nya trevliga bloggerskor tittar in :)
    Jag skrollade ned på din sida för att se om jag fann något kort på din vovve. Och det fanns det! Gud så fiiin har är. Stor, svart och vit. Skrattade då jag läste att han "tror att han är valp", fast hans 8år. Vår förra hund, gråhundstik, hon blev 10år. Och betedde sig också som en valp emellanåt :)).

    Läser att mannen skall ut på resa..!
    Typiskt karlar, haha.
    Hade jag varit du, så skulle jag, om pengar fanns, åkt på en resa själv med en väninna.
    Men det är ju lättare sagt än gjort!
    Klart du är besviken. Han har ju aldig åkt med dig utomlands under alla dessa år...
    Själv är jag flygrädd. Så när hela familjen tog en lång resa för två år sedan. Så stannade jag tråkigt nog hemma. OM det skulle bli någon mer resa i våran framtid, så ska jag försöka följa med.
    Hoppas du och mannen kommer i väg på en resa framöver någongång i alla fall! :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kram på dig, så hoppas jag vi hörs igen. :)
    Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hej Kul att du vill vara med och tävla. Och att du tittar in på min blogg. Jag har ju ingen besöksräknare så det är lite svårt att se hur många som faktiskt besöker bloggen. Om dom inte lämnar kommentar som du gjorde.
    Ha en trevlig helg! / Camilla

    SvaraRadera
  5. HEj!

    oj...ja det låter jobbigt.Nått sånt skulle aldrig jag godkännt...*LER*
    Men det är jag det....i och för sig så skulle aldrig maken komma på tanken att åka nånstans utan mig...

    Hoppas du kan gilla läget så småningom..
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Men oj vad tråkigt! Håller med Pennyhouse. Skulle jag heller aldrig accepterat! Varför gör han det? När du inte vill? Ställ han mot väggen nu! det måste du!!!!!

    Man gör bara inte så! Konstigt tycker nog jag!

    Hoppas att det löser sig. Köp en triss idag så kanske du vinner så tar du med en väninna!!! :=)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen! Kan verkligen förstå om du känner dig ledsen, hoppas att du sagt till honom att du känner som du gör, det borde han veta. Han är säkert en bra "gubbe" men i bland undrar man hur män tänker?? Sänder dig en liten kram! Petra

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för alla snälla och uppmuntrande kommentarer! Det värmer! Han har läst min blogg, så nu vet han hur jag känner... så han åker inte! :-)
    kramar till er alla! Marita

    SvaraRadera
  9. Men jag förstår att du blev jätteledsen Marita. Jag ser också att han har bestämt sig för att inte åka. Jag tycker att nu tar ni och bokar resan på en gång så att ni kommer iväg.
    Men du! Är det sant att du har haft svininfluensan? Är du helt hundra på det? Jag blir ju jättenyfiken! Du måste svara mig utförligt. När, var, hur?
    Du nu har jag länkat till dig.

    Kram lisa

    SvaraRadera
  10. Jodå, jag har haft svininfluensan, har just piggat på mig efter den. Förra fredagen vaknade jag upp med ohyggligt ont i halsen och kroppen, feber 38 grader - men pigg! Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om det kunde vara svininfluensan eller något annat. De svarade att det är svininfluensan jag fått, det är den smitta som sprider sig mest och fortast just nu så de menade att det är det jag hade. De ville inte att jag skulle komma, bara om jag fick komplikationer. Smittfri ett dygn efter att febern släppt. De berättade att alla inte blir supersjuka...
    Tack för din fina kommentar. Kul att du vill länka till mig!
    kram, Marita

    SvaraRadera
  11. Hej Marita!
    Jag var här en gång tidigare men kommenterade inte då...

    Usch så trist det där med resan... Förstår verkligen att du är besviken!
    Min man har alltid sagt att han aldrig sätter sig i ett plan, därför har vi aldrig planerat nån resa heller. Sen blev han bjuden med jobbet att åka på en resa, han gruvade sig jättemycket men åkte ändå. Jag trodde att han skulle ändra sig efter det, men han vill fortfarande inte flyga igen... Jag och barnen tycker det skulle vara så kul att åka nånstans då deras pappa fyller jämt, men icke sa nicke... Så är det nåt typiskt karlar att inte kunna säga nej när det gäller jobbet men nog till snälla frun? Fast han ville ju också jättegärna vara med om den där firmaresan, dom blev bjudna på massor och hade så kul.

    Nåja, kanske en vacker dag ändå ;)

    Sköt om dig! Hoppas du har frisknat till nu!
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera