måndag 28 september 2009

Sjukstuga

Måndag morgon och Linda är sjuk.... Det blev till att jobba förmiddag för min del och eftermiddag för makens del. Tur att vi båda har jobb som det går att pussla med! Linda kraken är sååå hes! Låter som hon varit ute på en helkväll!! Feber har hon också den lilla kraken... Lilla och lilla, hon är 18 år så liten är hon kanske inte. Men hon är fuktionshindrad; autistisk och gravt synskadad så hon behöver vår hjälp. Dessutom är hon yngsta barnet och det vet vi ju alla att de är alltid bäbisar i mammas ögon! Fniss!!

Idag åker Micke (sonen) till Kalmar med nya flickvännen. Han ska få träffa svärföräldrarna...vi har inte träffat flickvännen ännu!!! Och de bor i samma stad som oss!!! Nåja, det får vi allt ställa till rätta med :-) Får vi se om han blir godkänd... sånt kan man aldrig vara för säker på! Viktiga saker det där, att besikta flick/pojkvänner!! Eller hur!? ;-D

Nähä, nu är vovvens mat färdigkokt, dags att skära upp och servera den!
kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Visst ska man besiktiga flick/pojkvänner, inte bara bilar ;o) kom precis på att han inte ens kollade varningstriangeln, jag plockade faktiskt fram den och la i kofforten men han öppnade inte ens den ;o), skönt att veta att jag får åka ett helt år till i alla fall. Hoppas dottern snabbt friskar på sig!
    Ha en fin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Hejsan, ja, vi har också ofta sjukstuga här hemma. Det är ett himla pusslande att få ihop allt! /fredrika

    SvaraRadera
  3. Hejsan Marita!
    Tusen tack för dina rara ord.
    Oj oj är "lillan" sjuk. Det spelar ingen roll vilken ålder man är i när man är sjuk.
    Man vill bli ompysslad och få massor av ödmjukhet och förståelse när man känner sig dålig o sjuk. Så är det nog med dem flesta! :)
    Hoppas hon kryar på sig fort!
    Så spännande med svärdottrar och svärsöner. Min tös är ännu bara 7, snart 8 år. Så ännu är det några år kvar, hoppas jag, innan det är dags för detta. :) Men man minns ju själv hur det var att "bli godkänd" eller inte...

    Jag får önska dig o dottern en uppfriskande vecka! Kram på er / Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hej! Åå tack, jag bara älskar sjalen och bär den varje dag.. =) Nu har det blivit så kyligt också, brrr.. Dags för fingervantar om morgonen. Ha en finfin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Ja, de är alltid mammas bebisar hur stora de än blir och framförallt om de blir sjuka. Då måste mamma få vara där och dutta. Jag hoppas att hon kryar på sig snart och ordentligt. Jag hoppas också att ni får tillfälle att träffa flickvännen. Klart att man måste göra en inspektion.;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera