fredag 11 september 2009

Lite bilder från mitt kök...

Jag har en höna och en tupp i mitt kök... men de är inte så krävande! Köpte dem mycket billigt på en auktion för några år sedan. Det var bara jag som ropade på dem... konstigt! Jag tycker de är jättefina! De får stå överst på ett skåp i köket, är inte så sugen på att hunden ska testa hur det är att vara fågelhund...
Det blir lite knasigt när man står på golven och fotar upp på hyllan som är över köksfönstren... men vad sjutton, jag tar med bilderna i alla fall. Mina fina trälådor, de har jag också ropat in på auktion. Jag fullkomligt älskar auktioner!!! Såååå roligt!

Och min fina margarinlåda... den står på hyllan över kylen. Perfekt att förvara mindre brödkorgar i! Jaa då, den kommer också från en auktion!



Min underbara fina vackra Kitchen Aid!!! Röd blank och fin!! Den fick jag av min underbara make. Tidigare hade jag en Boch köksmaskin som jag köpte när jag var 18 år, önskar jag kunde säga att det inte var länge sedan - men det var det! Flitigt använd, men inte så vacker! Så en dag gick den sönder! Det bar mig emot att göra mig av med den då den tjänat mig så troget genom vispning och degknådning år efter år.... men så fick jag då DEN maskinen, dyrgripen, den hett eftertraktade Kitchen Aid:en! Tänk vad det är roligt att vispa och knåda!! Känns så lyxigt.... lyckliga mig!!!
Jag har lyckats få tag på fina gamla mått i zink. Jaa då, auktion igen!! Jag sa ju att jag älskar att gå på auktion!! Där finns det nästan alltid en massa fina saker som man bara MÅSTE ha :-)
Kockums, kan man inte motstå... när de dyker upp bara måste jag slå till! Har ganska mycket Kockumsgrejer (allt syns inte här), använder dem i princip varje dag!
I morgon ska det bli fint väder så det blir nog en jobba-på-tomten-dag. Det gäller ju att passa på när det är behagligt att vara ute!
Kramisar på er! Marita





5 kommentarer:

  1. Åhhh vad fint! Gillar hönsen. Min kära man skulle gillat dem. :)
    Jag ser något som jag verkligen önskar mig, Kitchen Aid!!! Vilket lyx du är! Är den så bra som det sägs??
    Funderar starkt på om jag skall önska mig en sådan till Jul av maken min *blink, blink*.

    Önskar dig en fin helg!
    Stor kram / Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hej Marita!
    Auktioner gilar jag också.Låder i trä är inte heller så dumt,trevlig helg,kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint du visar! Alla fina lådor *love* och kokumssakerna är också så fina!
    ha en fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Vad bra, då ska jag önska mig en Kitchen Aid:en av min man i Januari!
    Hoppas min önskan slår in.... ;)

    Trevlig Lördag på dig, och kraaam! / Åsa.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina saker! En kitchen-aid det skulle jag absolut vilja ha. En ljusblå tror jag, eller röd, eller creme-färgad...
    Du ser, jag kommer aldrig att kunna bestämma mig är inte ett dugg intresserad av funktionerna bara av de snygga färgerna.;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera