söndag 13 september 2009

Kan jag få lite tips??

Nästa vecka ska maken och jag åka till vår dotter Lindas skola i Örebro. Det är dags för föräldradagar på Ekeskolan, som vanligt jättekul! Vi kommer att få tid över till shopping (inte enligt maken, men enligt mig får vi det) och då efterlyser jag tips om härliga inredningsbutiker och trevliga loppisar!! Är den någon som kan tipsa en shoppingsugen medsyster???
Jag brukar alltid lirka med maken så att vi hamnar på IKEA när vi är i Örebro, men jag tänkte han skulle få slippa det denna gång... i utbyte mot andra butiker... åhhhh vad glad han kommer att bli :-D
kram, Marita

12 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Tyvärr har jag inga roliga tips till dig! vi får hoppas att någon annan har det:)visst blir man glad av prickigt!
    Ha en fin söndag!!
    Kram
    Josefin

    SvaraRadera
  2. Ja, när det gäller Örebro så står jag mig ganska så slätt tyvärr. Du får nosa upp dem på Eniro eller google innan du åker.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej Marita!
    "Stråket" blir mitt tips till dig! Där finns ju supermysiga butiker, Min skattkammare, Lilla Ugglebo och även Smultrongården m.fl
    Kika in på deras resp sidor så hittar du deras öppettider, de står med i min gamla blogglista i högerspalten.
    Hoppas du har en fin söndag. Här röjs det för fullt i skrubbar och garderober, just nu är det villervalla överallt! Det blir ju så mycket jox över när man rensar... Så nu är det bäst att jag fortsätter.
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Sorry kan ínte alls hjälpa dig...men där emot bruka jag sök på staden namn och loppisar på google..ibland blir det träff....kramen

    SvaraRadera
  5. Hej jag kan inte heller tipsa dig någe vidare...Men du kan ju köra förbi Borlänge och Falun vi har ju en del ;-)
    Ha det så bra nu Kram/Majsan

    SvaraRadera
  6. Hej vännen. Jag var till örebro idag på dop. När vi for hem så stod en loppis skylt ut med vägen. Vi stannade inte där för släktträffen hemma hos mamsen väntade, men du kan väll kika om du hittar nåt.

    SvaraRadera
  7. Tyvärr så känner jag inte till Örebro önskar att jag visste. Visst är det så, jag hann en hel del bara för jag tog det lugnt. KRam

    SvaraRadera
  8. Halloj!
    Kul att du tittat in till mig och lämnat en kommentar, du får gärna länka mig, bara kul!

    Jo visst går tiden fort, det gäller att njuta med varje år som går.

    I Örebro finns det en hel del fina butiker med inredning tycker jag, men PK design, är ett måste....verkligen min favorit butik.

    ha det gott
    kram Jen

    SvaraRadera
  9. Tack för titten.....Jag rekommenderar också PK.Design ett absolut måste. En annan fin butik är CE.ute o Inne ligger på Stallbacken i Örebro. Ett annat mysigt ställe är Smultrongården som ligger i Dylta Bruk. Kika in på deras hemsidor så får du se vad dom har! lycka till! Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Har inte en aning men ser att du fått en del tips=))
    Hoppas att ni får trevligt och du får fynda lite.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Har tyvärr ingen aning men hoppas du får en härlig shoppingtur!

    kram

    SvaraRadera
  12. Tusen tack alla vänner för tips och engagemang!! Ni är toppen! Tänk så bra vi har det vi i bloggvärlden som hjälper och uppmuntrar varandra!!!
    kramar till er alla! Marita

    SvaraRadera