onsdag 18 mars 2009

Frisk!!!

Då har man varit i gång och jobbat ett par dagar! Kul att träffa kollegorna igen! Men det blev en kort arbetsvecka, i morgon åker vi till Ekeskolan i Örebro på föräldradagar. Alltid lika roligt att åka dit! Träffa fantastisk personal - både i skolan och på boendet - träffa de andra föräldrarna. Vi brukar samlas och ta oss ett par glas vin till några bitar god ost. Umgås och har det trevligt till in på småtimmarna!
Men hörrni, vilket fantastiskt väder vi har haft!!!! Helt underbart! Det är så otroligt energigivande med den underbara solen, fåglarnas kvitter och den klarblå himlen! Det ger löfte om den underbara tid vi har framför oss, våren!!! I år skulle jag vilja beställa hem ett stort lass med matjord så att jag kan börja förverkliga den fina tomt jag har i mitt huvud. Plantera en massa buskar, rosor, pioner, lupiner, vallmo, prästkrage, isop, syrener, äppelträd, körsbärsträd mm mm i all oändlighet! Skulle behöva tigga material från grannens gödselstack, skulle vara perfekt att luckra upp lerjorden med där vi ska ha odlingslandet... får nog ta och prata lite med Jessica. I år ska det hända grejer med tomten, i alla fall om jag får bestämma!
Vi hörs till helgen igen! Kramisar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar