söndag 11 juli 2010

Aj, aj, aj....

Idag har det varit lite trädgårdsarbete i värmen, pust!! Men det har gått verkligen illa för mig....stickor i fingrarna från krattaskaftet....och en STOR den är verkligen STOR blåsa mellan tumme och pekfinger...inte nog med att den är stor...den gick sönder också när jag kämpade och slet med vårt på tok för höga gräs...Vad innebär det här??! Det måste innebära att jag är konvalescent...kan absolut inte kratta, rensa ogräs, dammsuga...ja och alla andra trista saker!! Oj då!! Då kanske inte blåsan ska läka för fort då... stickorna har jag redan fixat så de kan jag inte åberopa när jag vill komma undan från trista uppgifter!? Det blir ingen bild i dagens inlägg, tänkte att det inte var så intressant att titta på en trasig blåsa...
kram, Marita

6 kommentarer:

  1. kunde man inte ha fått sett resultatet från trädgården??

    SvaraRadera
  2. Så kul att du tittade in till mig! Jag önskar dig en fortsatt skön semester... och du.... ta det nu lite lugnt så att inga fler skador uppstår : )

    SvaraRadera
  3. Stackars dig ;-)
    Hoppas du får hjälp i din trädgård och att ni får regn så du slipper vattna.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. Tack Susanne och Cilla för att ni förstår mig i mina smärtor! Fniss!! Maken bara fnyser åt mig när jag viftar på min "skadade" tumme...han säger att han har sett värre!! ;-D
    kram, Marita

    SvaraRadera
  5. Ja, jag håller verkligen med dig, det är något alldeles speciellt med ränder. Jag älskar ränder och får inte nog. Ernst gillar ju också ränder. Jösses alltså, vilken stil i förstaklass vi har! Hihi.

    SvaraRadera
  6. Jaaa, vad kul, just do it! =) kram Madeleine

    SvaraRadera