fredag 23 juli 2010

Arla morgonstund med tre busungar!

I morse klockan 7 kom tre underbara barn hem till oss! Det är barnbarnen Tilde, Emma och Melker som kom för att stanna här till söndag-kväll. Deras mamma och pappa har åkt till London! De firar Micke som fyller 40 år, han hade ingen aning om vart de skulle åka eller hur länge de ska vara borta så han var rejält nervös i morse! Nu har de landat sedan någon timma, så nu vet han. Känner jag honom rätt är han superglad! Barnen är hur busiga och härliga som helst!! Hunden har valt att vara ute....det är lugnast så! Maken och jag kommer att vara helt slut när söndagkväll kommer, men underbart fulltankade med underbara barnstunder! Nu är det dags att ta fram eftermiddagsfika till vildingarna!!
kram, Marita

16 kommentarer:

  1. Åh vad kul att hon överraskar honom med en resa och härligt att ni får vara med barnbarnen!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad skoj att du har dina barnbarn på besök. Gott med fika också, hihi, fikoman som man är, haha.

    Ja, tack, jag är själv mycket nöjd över förvandlingen av skåpet. =)

    Imorgon börjar jag jobba igen, hej å hå.

    Ha en fin söndag Marita så hörs vi!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Tack rara du, ja det blev riktigt fint.
    Visst är det härligt med barnbarn.
    Haregott!

    SvaraRadera
  4. Låter som om du inte haft långtråkilgt i helgen iallfall! Vad mysigt att få umgås en hel helg med de små. Å va skönt för föräldrarna att få åka iväg själva ;)

    Hoppas allt är bra. Idag njuter du nog av lugnet? :)

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  5. Godmorgon.
    Gissar att du är lite trött idag, när du har rått om och busat med dina barn-barn hela hegen. Hörde att det skulle bli bättre väder i em, vi har också flera veckor semester kvar.
    Vi håller tummarna för det...
    Kram från ett mulet Värmland
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig helg du haft. Förtsår att du är trött nu ;-)
    Cilla♥

    SvaraRadera
  7. Jaaa men vad kul, då tycker jag verkligen att du ska investera i den alla tiders trevliga blomman. =)

    Ha en strålande dag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Hej Marita! Jag vill börja med att Tacka dig för dina alltid så trevliga o lättsamma kommentarer. Alltid lika roligt....Jag har varit borta från bloggvärlden ett tag, men det har kännts nödvändigt. Så nu tar jag nya friska tag till hösten.
    Vad mycket fina inlägg du har gjort....Må så gott! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  9. Tack, när du ställde frågan hur jag hinner med allt kom jag på hela min fredagskrönika. Så jag väntar med svaret till på fredag. =)

    Ha en fin tisdag!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  10. Tack för din snälla kommentar.
    Hoppas att det gick bra i helgen med alla barnen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej Marita!
    Kul att du tyckte det blev bra med stolarna, jag är så nöjd! Jag antog att du somnade gått i fredags. Barn är intensiva, när min svärmor har mina tre så brukar hon vara rätt trött. Min fyra åring kör rätt så bra med henne också:)
    kram Anna

    SvaraRadera
  12. Fredagen närmar sig med stormsteg, hihi. Whiii, spänningen är olidlig, haha. ;) Kram Madeleine

    SvaraRadera
  13. Ja, jag håller verkligen med dig. Anna Book är en kvinna med utstrålning och som kan förmedla gott självförtroende och god självkänsla. Hon verkar bekväm och stolt över sitt utseende och det är befriande att se!!! Mera sånt!!

    Jag har sagt det förr men det tål att upprepas, jag tycker du är så himla stark och modig. Jag hejar på dig!

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Ja, eller hur, man skulle kunna skramla ihop sina badrumsprylar ganska så fort och vips så skulle man vara installerad i det nya badrummet utan några som helst problem, hihi =)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  15. Hej och tack för din gulliga kommentar!
    Helg med barnbarn låter härligt, och jobbigt, hihi...dom brukar ju vara fulla av bus dom små liven!
    Hoppas du har det gott, här tittar faktiskt solen fram en snabb...det var ju inte en dag för tidigt, nu får det allt ha regnat färdigt!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  16. Då har ni att göra :) Men jag kan tänka mig att det är underbart samtidigt.
    ha en härlig helg, kram

    SvaraRadera