onsdag 14 juli 2010

Ny dator!!

Idag for maken, Linda och jag till Kungsör för att strosa runt lite, shoppa lite och ta en mysig fika...det blir inte alltid som man tänkt sig kan jag säga. De butiker, loppisar och det mysiga cafet som vi skulle till hade sommartider, dvs inte öppet på onsdagar! Sur jag blir när inte uppgifter är uppdaterade på hemsidor!! Kollade in Kungsör på Internet, där stod det helt andra tider än vad som gällde i verkligheten... Suck! Så det blev inget mysigt fika, ingen härlig shopping...snopet! På väg hem igen stannade vi vid El Giganten och köpte en ny fin lap top till mig! En Samsung, röd och fin! Jag hade redan en lap top, men den är inte så bärbar... SÅ stor och tung...kan bara användas i 15 minuter på batteriet. Den här nya fina kan jag ta med till altanen och sitta och blogga och facebooka med. Kul!!! Min fina make skämmer bort mig och det gillar jag!! ;-D

Jaha, nu undrar ni väl hur det är med blåsan på tummen? Förstår att ni alla går och oroar er, funderar hur det ska bli med min stackars tumme... Ja, om jag fortsätter att vara försiktig och så kommer tummen att återhämta sig utan några men....Äh, vad tusan! Det ser rätt bra ut. Snart kan jag inte vifta med tummen för att slippa tråkiga trädgårsduppgifter...

Nu ska jag läsa era bloggar och försöka hinna lämna kommentarer hos er alla!
Ha det bäst! Kramar, Marita

7 kommentarer:

  1. Åh vad kul med ny dator!!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en ny dator. Och röd också, bara det... Hörru vad konstigt att de hade stängt på onsdag av alla dagar.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också behöva en ny dator.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  4. vad kul med en ny dator, då är det kul att blogga. Ha det gott i solen och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Hej! Ja men till saltå kvarn måste du åka, himla trevligt ställe. =)

    Hoppas du har en fin dag. Själv har jag städat, rensat, stylat, ja allt på en gång. En välbehövlig vila är vad jag behöver. =)

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Härligt med en ny laptop! Min gamla som jag fått från maken för ett antal år sedan går på sista versen.

    kram Mia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för kommentaren på vår blogg. Stackars dig att allt var stängt. Jag har bott i Arboga och Köping så jag vet hur litet Kungsör är med tanke på öppentiderna på butikerna.
    Vad kul med en ny laptop. När den här datorn brakar ihop blir det en laptop tror jag.
    Kram Anette

    SvaraRadera