lördag 31 juli 2010

Speedway och krämig jordgubbspaj...

I kväll är det speedway som gäller! Lag VM i Vojens....spännande!!! Då ska vi passa på att mumsa på jordgubbspajen jag bakat idag. Den är verkligen supergod!!


Jaha, så blev det ingen speedway... Sverige leder och man stoppar tävlingen på grund av regn... nytt försök i morgon, men då får inte killarna räkna med de poäng de redan har kört in i kväll. Suck!! Surt, riktigt surt! Tur att vi har den smarriga pajen att trösta oss med! De fina muggarna med rosor och "slitage" kommer från Slottsboden i Strömsholm, superfina att titta på och supergoda att dricka ur! Assietterna har jag tidigare fyndat på auktion. Jag är väldigt svag för vackra assietter, har hur många som helst!!

Ha det så gott vänner!!
kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Åh, vad det ser delikat ut!
    Kan du skicka receptet till mig...?
    Vore urgulligt av dig. Ha en GOD kväll :)

    susanlotus@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Tack snälla marita =) vilken mumsig paj, gillar dina bilder från köket
    ha en fortsatt skön helg
    kram pia

    SvaraRadera
  3. Åh vad god den såg ut att vara!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Å gud så gott, mums!

    Kopparna kostar 399 kr styck, högt pris, jag vet men det blir tyvärr så när de drejas för hand.

    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Marita, tack för din snälla kommentar.
    Pajen ser väldigt god ut, jag skulle gärna ta en bit nu, känns som det är dags för kaffe också. Synd att speedwayen blev inställd, detta regnande ställer till mycket.
    Ha en bra söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Pajen ser verkligen jättesmarrig ut!!
    Kram A-K

    SvaraRadera