onsdag 1 juni 2011

Små små fågelungar.....

Hemma hos oss i en liten trätunna på altanen har en liten talgoxefamilj satt bo! De har fått en hel skrälldus med små ungar som piper i från tidig morgon till kväll....de stackars fågelföräldrarna jobbar för fullt med att få tag på mat till de hungriga små liven! Vi kan nästan inte använda vår altan då mamma och pappa fågel inte vågar flyga till sina små med maten när vi är där... ser fram emot att de blir stora och flyttar hemifrån.
Glöm inte bort min utlottning! Än finns chansen att få vara med, dragningen är ju den 4 juni!!

kramar, Marita

1 kommentar:

  1. Hi hi, blev du nyfiken???? Ja, jag har allt gått och funderat lite på det här förstår du och igår gick det inte längre. Då var jag bara tvungen att göra slag i saken, så jag satte fart på alla här hemma. Det var inte värsta jublet direkt så där, men de satte fart eftersom de lärt sig att det brukar ju bli ganska bra i slutänden - även om de inte ser så som jag gör från allra första början. Så de gav alla gamla brädor och bucklig plåt en chans. Och, det är jag så glad för nu, och alla andra också...... Då känns det bra.
    Ha en riktigt fin helg.
    Mia

    SvaraRadera