lördag 15 december 2012

Det blev inget av med det inte!

 
Nehej då! Inte blev det något av det inte... suck! Den Stora Marknads Dagen! Skulle ju stå på Julmarknad på Torpa Bygdegård idag. Jag har pysslat och fixat om kvällar och helger, tillverkat alster som skulle säljas idag. Men så tyckte inte vädrets makter att det skulle bli. Här blåste det och snöade på helt fel ledd....vis av erfarenhet från förra veckans oväder och efter att ha lyssnat till SMHI´s varningar beslöt jag mig för att inte utmana ödet och åka alla dessa småvägar för en marknadsdag. Det var bara till att packa upp allt... ställa in i skåp till nästa års julmarknad om Elina vill ha mig med då....jag svek ju i år....känns inte bra att svika, men jag har livet kärt.
 
Och inte blev det av med Julglöggskvällen med våra vänner i Kvicksund i kväll heller! Förbaskade vinterväder! Vi brukar ha en glöggkväll tillsammans före jul...nu vet jag inte hur vi ska få till det...hmm!
 
Egentligen gillar jag det härliga vintervädret vi har fått... tycker bara att det är trist när det begränsar en ...
 
Jaha, så vad gjorde jag i dag då??  Julpyntat, tomtar och halmbockar lite här och där... ljusslingor lite överallt! Bakat saffransbullar med vit choklad, såååå goda!!
 
Nu får det bli ett glas vin och softa i soffan! Nästa vecka blir det mer bakning, godistillverkning och julhandel!
kram vänner, Marita

1 kommentar:

  1. Usch så trist när vädret ställer till det....
    Ha en fin vecka som kommer!
    Kram/Lena

    SvaraRadera