torsdag 20 december 2012

Soffan

Sofforna här hemma är en klar favoritmöbel... så har de blivit slitna också! När vi flyttade in i vårt nybyggda hus för 6,5 år sedan köpte vi två nya 3 sits-soffor till vårt stora härliga vardagsrum och de börjar nu be om att få bytas ut... de vill inte längre vara med! Maken och jag brukar somna så härligt i dem! De liksom tigger om att vi ska sträcka ut våra trötta kroppar, svepa de härliga fuskpälsplädarna runt om oss och slumra in en liten stund. Dessvärre har det blivit lite mer än slumra denna vecka...ví vaknar fram på småtimmarna....tror vi är lite slutkörda älskade maken och jag.
 
Nåväl, det är i alla fall dags att leta redan på nya soffor till vårt vardagsrum. Men oj vad det är svårt att bestämma sig för vad vi ska ha! En stor härlig U formad soffa så att vi kan mötas på hälften och gosas lite? Eller två snygga Howard soffor som får stå mitt emot varandra? Hmmm, alla dessa val!! Så blir jag lite "snål"... ska vi verkligen köpa nya soffor så länge vi har vår underbara hund? Han har ju fullt tillträde till sofforna i vårt hem. Får ligga i dem hur mycket som behagas och det syns! Ja, inte vet jag....
en sådan eller...
...två sådana??

Tänk att det snart är julafton! Tycker det här året har gått förvånansvärt fort! Idag hade min arbetsgrupp en liten glöggsittning....ja, det blir så klart saftglögg då vi ska kunna köra bil hem! Men det är så himla mysigt! Jag tog med glögg, hemkokt fikonmarmelad och ICA Maxis saffransbiskvier. Lena tog med underbart god ost från Annas ostbutik och en helt fantastisk saffranskaka. Kerstin fixade pepparkakor. Det här är tredje året i rad så nu får man nog säga att det har blivit en tradition!
 
I morgon har maken och jag semester. Då ska vi inhandla all julmat, ingridienser till allt julgotter och allt julbak. Så ska vi till Tuna Park i Eskilstuna för att köpa lite mer julklappar...jaja, jag vet! Vi var klara...men det är ju så kul att köpa lite mer!!! På eftermiddagen ska Stora Julstädningen äga rum i vårt hem! Då ska här skuras och fejas så det blir skinande rent över allt!! Ja, eller nästan i alla fall... i värsta fall får vi nöja oss med stearinljus hela julhelgen så syns inte eventulla dammråttor!! Fniss!
 
Så vill jag be er skänka en tanke till vår dotter Jenni vars yngsta barn 2,5 år som idag kroknade i vinterkräksjukan...huga! Han har såååå ont i magen, kräks mest hela tiden...stackars älskade barn! Nu håller vi alla tummar att de andra i familjen klarar sig annars får de inte någon rolig jul....
 
Ha en underbar dag!
Kramar, Marita

1 kommentar: