söndag 18 januari 2009

I morse blev det bråttom!

Väckarklockan (mobilerna) ringde i morse kl 07,00, inte vaknade vi inte! Dodge väckte oss kl 08,00 och det var allt bra tur för mig det. Skulle ju på auktion i Torshälla med mamma, jag brukar hämta henne kl 08,30... lite marigt att göra det idag då det tar 20 minuter att åka till henne och jag ville gärna duscha o äta lite innan... Men det gick rätt bra ändå, var hos henne 09,10. Full fart till Torshälla!! Vi fick bra sittplatser trots att vi var sena, tur! Vi skulle egentligen inte handla något, men nog sjutton var bilen full när vi åkte hem igen!! Jag begriper inte hur det kan bli så... nästa varje gång vi är där blir det likadant... ofattbart! Jag köpte ett jättefint litet vitt lagom skavt bord, ett otroligt fint höganäskrus, matsilver för 12 pers som låg i schatull, en underbar bordlampa.... Mamma handlade mer än mig, inte helt ovanligt. Hon har redan mer än fullt hemma hos sig, så vart hon ska placera allt har jag ingen aning om.

När jag kom hem var det bara att dra igång middagen, kycklingfilé i ugnen med smulad fetaost över, mumsigt! Ett glas rött passade utmärkt till. Om en liten stund blir det en mugg te och en bit sockerkaka som min underbara make bakat tillsammans med L när jag var borta.

I morgon ska L åter till skolan i Örebro, så lite småpackande blir det. Maken ska också till Örebro, kurs med övernattning. Så då blir jag gräsänka, kommer sakna min underbara "gubbe". Men det får gå, jag har köpt en underbart god glass att mumsa på, ska jobba över sen kommer andra delen på den nya TV serien, Lipstick nånting heter den. Den började förra veckan, bra tycker jag.

Så nu har man en låååång arbetsvecka framför sig igen. Men vad sjutton, veckorna går ju faktiskt otroligt fort. Tur att man har kul på jobbet!

1 kommentar:

  1. mysigt det lät med auktion.....det var länge sen. Jag är solokvist jag med ikväll så jag slår en pling så kan vi hålla varann sällskap :)

    SvaraRadera