onsdag 14 januari 2009

Ännu en arbetsdag till ända...

Jaha, så har det gått en arbetsdag till! En bra dag på jobbet, utbildade några kollegor om Bostadsbidrag - gick över förväntan! Om ett par veckor ska de utbildas om Bostadstillägg - kommer nog att gå betydligt bättre då jag kan det ärendeslaget bättre.
Igår var vi med L till Mälarsjukhuset och tog bort två tänder som växte i gomen. Hon blev sövd så att hon skulle slippa uppleva allt slitande i munnen. Det gick fantastiskt bra! Hon var så himla duktig!! Pigg som en mört efter att hon vaknat upp, ville äta direkt! Så vi var hemma igen efter bara några timmar. Nu är hon ordinerad att ta det lugnt, äta värktabletter regelbundet ett par dagar, samt äta ganska flytande kost. Inga problem för L eftersom hon älskar soppa i alla dess former.
Vad gäller alla turer med Socialtjänsten och M´s möjlighet till egen lägenhet har det inte gått framåt. M ringde chefen i måndags, han höll på att bli galen! Arrogant och nedlåtande var hon. Hon undrade om det verkligen är bra för M att bo i egen lägenhet, han har ju epilepsi!!! Så uppenbarligen anser hon att epileptiker ska antingen bo hemma hos föräldrar hela livet eller bo i någon form av gruppbostad! Då lär kommunerna bygga många gruppbostäder!! All denna okunskap som vi mött i enbart detta ärende är helt otroligt! Någonstans har man ju alltid trott att de som arbetar på Socialtjänsten har någon form av formell kompetens... men det var nog naivt att tro. I alla fall sa M till chefen att han förväntar sig ett beslut inom en vecka, får han inte det kommer han att vända sig till media för att berätta om det bemötande han fått/får och den hjälp som lyser med sin frånvaro samt om den bristande kompetens som uppenbarligen råder på Socialtjänsten i Eskilstuna. Hyresvärden har ringt, de lovar att hålla lägenheten till måndag nästa vecka, de har flera som är intresserade. Himla bussigt av dem att ge M en chans! Tusen tack Akelius!
Mitt första barnbarn har just provat ut glasögon. Såg bilder på min dotter J´s blogg. Kanonfin blir hon! Stumpan klär fantastiskt bra i båda bågarna, så himla kul!
Jag är så fruktansvärt sugen på godis och andra onyttigheter. Inte har vi något gott hemma inte! Just nu tycker jag inte att det är så himla mysigt att bo på landet, så förskräckligt långt till affären... suck! Jag får väl lida i kväll då.
Näe, nu ska jag fixa mig en stor mugg te och krypa upp i soffan och tycka riktigt synd om mig själv!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att operationen gick så bra! Hon är tålig hon...

    SvaraRadera
  2. hej på dej skogsbo! vilka fantastiskt duktiga barn du har! Jag håller tummarna för micke när jag inte sprutar upp nässpray i näsan.....dags att ses snart!!

    SvaraRadera