torsdag 8 januari 2009

Jag blir så ledsen...

I morse i bilen på väg till jobbet ringde socialtsekreterare Åsa, tyvärr kan de inte godkänna lägenheten till M! Hyran var för hög, de godkänner bara en hyra upp till 3 300 kr/m!! Vart hittar man en 2:a med den hyran??? Det kunde hon inte svara på, hon hänvisade bara till sin chef som var den som beslutat. Vi diskuterade en del, jag argumenterade massor, men hon kunde inte ändra på något, hänvisade bara till chefen. Ok, jag får väl ringa dit. Samtalet avslutat och jag grät, förbannade denna människa, skrek ut vad jag tyckte om henne. Det var ganska skönt, men ärligt talat så gick luften ur mig o jag kände att jag inte vill vara med längre, orkar inte med alla dessa strider när mina barn behöver hjälp... Startade bilen igen o körde vidare till jobbet. Satt i funderade, om det bara var hyran som var för hög, då kan ju maken och jag betala mellanskillnaden mellan den faktiska hyran o den Soc godkänner!! Bra idé tyckte jag! Ringer tillbaka till Åsa och berättar vad jag tänkt ut. Men hon kan ju inte bestämma något o framför allt inte ändra på något som Chefen har bestämt!! Suck. Nåväl, hon lovar att ta det med chefen och återkomma. Hon ringde åter sen em, tyvärr kunde inte chefen godkänna denna lösning!! Vad ger ni mig för den?! Hyran var för hög, därför kunde inte M få lägenheten. Vi betalar mellanskillnaden, M kan fortfarande inte få lägenheten... Vad är det jag missar?? Vad är det jag inte förstår?? Försöker få tag på chefen men misslyckades. Får försöka i morgon, hon har ju trots allt telefontid en hel timma i morgon!! Just nu vill jag bara åka dit och slå in ansiktet på henne, men det får man väl inte göra....
Annars har det väl varit en ganska hyfsad dag. Mina underbara arbetskamrater har sett till att jag fått skrattat mycket idag! Skönt, det behövdes efter alla hjärnblödningar jag fick när jag pratade med Åsa.
I morgon fyller M 20 år! Helt ofattbart att min lilla pojke är så stor!! Tänk om jag kan få säga till honom i morgon på hans 20 årsdag att det har ordnat sig, vi skriver kontrakt idag!! Vad lycklig han skulle bli! Idag när han ringde o frågade vad Åsa sagt o jag var tvungen att berätta blev han så fruktansvärt ledsen o besviken. Ständigt denna motvind!!
Fick just ett glas rödvin av maken så nu ska jag sjunka ner i soffan o slöa framför TV:n. Inte så kreativt, men så får det bli. Fortsättning i morgon om följetongen om Socialen.

1 kommentar:

  1. får jag följa med och slå in huvet på henne, vi kanske kan ta ett par till när vi ändå är där????

    SvaraRadera